مدیران باید هر لحظه به فکر راضی کردن مشتریان سازمان باشند و برای این کار باید از استانداردهای مدرن دنیای امروز بهره مند شوند که ایزو 10002 این کار را می کند.
کسب رضایت از مشتریان برای تمامی سازمان از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است و به نوعی هر سیستمی برای انجام دادن این کار روش مخصوص به خود را دارد. ایزو 10002 می تواند عوامل متعددی را برای هر کسب و کار بچیند و به نوعی اکثر مشتریان سازمان را راضی نگه دارد.
تعریف ایزو 10002
برای اولین بار این استاندارد در سال 2004 مورد ویرایش قرار گرفت و اکنون نسخه جدید آن در سال 2014 به روز رسانی شده است و مستنداتی که امروزه بیشتر در سازمان ها به درد می خورد در متن این استاندارد گنجانده شده است.
تمامی مستندات ایزو 10002 در ارتباط با سیستم مدیریت مشتریان است و به همین دلیل این استاندارد را فقط باید مختص به رضایت مندی مشتریان دانست. الزامات ایزو 10002 شامل:
- بررسی میزان رضایت مشتریان به صورت درصد
- شناسایی عوامل تاثیر گذار بر رضایت مشتریان
- جدا کردن مشتریان ناراضی از راضی
- عواملی که می تواند رضایت مشتریان را دو چندان کند
- شناخت نیازهای پنهان مشتری
- مدیریت ارتباط با مشتریان
- چگونگی استفاده از نرم افزارهای مدیریتی در ارتباط با آن ها
گواهینامه ایزو 10002
با انجام دادن این مستندات در سازمان می توان موفق به دریافت گواهینامه ایزو 10002 شد و همین مدرک بین المللی می توان اعتماد مشتریان را به سازمان افزایش دهد.
اگر می خواهید این سیستم مدرن را در شرکت خود اجرایی کنید همین الان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید
خانم محمدی مدیر فروش: 09185210731 |
آقای آروین کریمی پور مدیریت: 09902702205 |
بدون دیدگاه