چرا استاندارد ایزو 10004، مهم ترین استاندارد در خانواده سیستم مدیریت مشتری مداری است. این سیستم چه کاری را برای سازمان انجام می دهد؟
استاندارد ایزو 10004 بسیار شناخته شده است و اگر به سایت و یا مجموعه برندهای مشهور کشور بروید متوجه می شوید که همگی این استاندارد را دریافت کرده اند. در واقع مستندات این استاندارد باعث شده است که سازمان ها علاقه زیادی به گرفتن این ایزو داشته باشند و هم چنین مدت زمان اجرایی آن بسیار کم تر از استاندارد های پیچیده و سخت است.
تعریف ایزو 10004
بحث رضایت مشتریان از دیر باز مورد بازبینی و ارزیابی قرار گرفته است. در سال 2012 استانداردی در ارتباط با این فرآیند وارد شد که تحولات مناسبی را در زمینه رضایت سنجی مشتریان بنا کرد. این استاندارد ایزو 10004 نام دارد.
اگر شما خودتان ضاحب کسب و کاری هستید این را در نظر داشته باشید که درصد بسیار کمی از مشتریان نارضایتی خود را از محصولات و خدمات شما بیان می دارند و این در حالی است که بسیاری از سازمان ها از این موضوع غافل هستند. در واقع سیستم ایزو 10004 باعث می شود که مشتریان بتوانند به سادگی انتقادات و پیشنهادات خود را در قبال شرکت بیان دارند.
گواهینامه ایزو 10004
اما گواهینامه ایزو 10004 زمانی دریافت می شود که بتوان تمامی مستندات را در سازمان پیاده سازی کرد. سیستم این استاندارد به گونه ای است که خط مشی و استراتژی های سازمان را در قبال برخورد با مشتریان تعیین می کند. در واقع بازخورد این کار بر روی سیستم های تولیدی و خدماتی و هم چنین بررسی کنترل کیفیت تاثر گذار است و باعث می شود آن چه را که مشتریان دوست دارند در قبال این موارد انجام دهیم.
خانم محمدی مدیر فروش: 09185210731 |
آقای آروین کریمی پور مدیریت: 09902702205 |
بدون دیدگاه