صدور گواهینامه ایزو


صدور گواهینامه ایزو چطور انجام می شود؟ در این مقاله شما را با روش های دریافت مجوز ایزو آشنا خواهیم کرد.

صدور گواهینامه ایزو در ایران چگونه انجام می شود؟

صدور گواهینامه ایزو از گزینه هایی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. بسیاری از صنایع و شرکت ها، برای تایید کیفیت تولید محصولات خود و شناساندن کیفیت محصول به مشتری، به دریافت مجوز ایزو احتیاج دارند. لازم است بدانید که دریافت گواهی نامه ایزو از منابعی مخصوص که تحت اعتبار IAF و ASCB هستند، انجام می شود. مطمئنا بسیاری از شما عزیزان علاقه دارید با روش های گرفتن گواهی نامه ایزو آشنا شوید. در این مقاله تلاش می کنیم شرایط و راه های دریافت گواهی نامه ایزو را برای شما شرح دهیم. پس همراه ما باشید.

آشنایی با شرایط صدور گواهینامه ایزو

برای صدور گواهینامه ایزو باید مراحلی را طی کنید. در مرحله اول باید استانداردها و شرایط لازم برای دریافت گواهینامه را فراهم کنید. همان طور که می دانید، ایزو انواع مختلفی دارد. هر یک از این انواع دارای شروط و ضوابطی هستند. شما باید با توجه به نوع ایزوی دریافتی، شرایط لازم برای اخذ آن را فراهم کنید. هر ایزو شامل چند بند و زیر بند مختلف است. شما در مرحله اول باید این بندها را رعایت کنید تا شایسته دریافت گواهی نامه ایزو باشید. پس از رعایت شرایط لازم برای دریافت ایزو، باید یک نهاد معتبر برای صدور مجوز پیدا کنید. مرجعی که انتخاب می کنید تحت نظر نهادهای معتبری مانند ASCB و یا IAF باشد.

در صورتی که صدور گواهینامه ایزو تحت نظر نهادهای معتبری انجام نشود، گواهی نامه دریافتی فاقد اعتبار قانونی خواهد بود. در واقع ایزوی شما در صورتی قابل تایید و معتبر است که توسط یک مرجع قانونی صادر شود. بنابراین باید پیش از دریافت ایزو، حتما صلاحیت قانونی مرجع صادر کننده را مورد بررسی قرار دهید. کارشناسان و ممیزان شاغل در این مراجع، صلاحیت های لازم برای دریافت ایزو در مجموعه شما را بررسی می کنند. اگر شرایط را به طور کامل رعایت کرده باشید، ممیزان دستور صدور مجوزهای ایزو را برای شما صادر می کنند. البته قوانین خاصی برای دریافت این گواهی نامه وجود دارند که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

صدور گواهینامه ایزو

قوانین و شرایط لازم برای مجوز ایزو

همان طور که گفته شد برای صدور گواهینامه ایزو باید چهارچوب ها و الزاماتی رعایت شوند. ممیزان ایزو علاوه بر بررسی شرایط مجموعه، باید وجاهت قانونی شرکت شما را نیز مورد بررسی قرار دهند. شرکت شما باید حتما در نهادهای مربوطه به عنوان یک شرکت حقوقی، ثبت شده باشد. در صورتی که برای تولید یا عرضه محصولات نیاز به مجوز داشته باشید، باید قبل از دریافت ایزو، به دنبال مجوزهای مربوطه باشید. در غیر این صورت، ممیزان و کارشناسان، دستور صدور گواهی نامه را برای شما صادر نمی کنند.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت گواهینامه ایزو به مدارکی نیز نیاز دارید. این مدارک به طور کلی به دو بخش تقسیم می شوند. در بخش اول، باید مدارک تخصصی و فنی لازم را فراهم کنید. این مدارک شامل فرم ها، دستورالعمل ها، شرایط لازم برای دریافت ایزو و… هستند. بخش دیگر مدارک حقوقی هستند. مدارک حقوقی مربوط به اسناد ثبت شرکت، وجاهت قانونی شرکت و… هستند. با فراهم کردن این مدارک می توانید به راحتی گواهی نامه ایزو خود را دریافت نمایید. دقت کنید که تمامی مدارک و اسناد باید اصل باشند. این مدارک توسط کارشناسان معتبری بررسی می شوند و در صورت تایید، عملیات صدور گواهی نامه ایزو برای شما آغاز می شود.

صدور گواهینامه ایزو

خلاصه و جمع بندی

در این مقاله در مورد صدور گواهینامه ایزو به شما توضیحاتی دادیم. تلاش کردیم شرایط و ضوابط لازم برای صدور این گواهی نامه را به شما معرفی کنیم. در مورد مدارک لازم برای دریافت گواهی ایزو و مراحل دریافت این گواهی نامه نیز توضیحاتی به شما ارائه دادیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *