گواهینامه ایزو معتبر


در این مقاله به مشخصات مربوط به گواهینامه ایزو معتبر می پردازیم، هم چنین شرایط و مدارک لازم برای گرفتن ایزو و هم چنین هزینه صدور آن نیز، تشریح شده است. پس با ما همراه باشید.

مدارک لازم برای گرفتن ایزو

نخستین شرط جهت دریافت ایزوی معتبر، داشتن سابقه کاری است. اگر سازمان و یا شرکتی تازه تاسیس باشد نمی تواند به فکر دریافت ایزو باشد به همین دلیل حداقل لازم است که چند ماهی شرکت کار کرده باشد تا به وسیله اسناد و اطلاعات جمع آوری شده بتوان به فکر دریافت گواهینامه ایزو معتبر بود.

اما شرط بعدی جهت ثبت ایزو، وجود فیزیکی محل کار شرکت است. اگر سازمانی وجود فیزیکی نداشته باشد و صرفا به صورت مجازی باشد نمی توان برای آن مدرک ایزوی معتبر دریافت کرد به همین دلیل یکی از شرط های اصلی در جهت گرفتن این مدرک، داشتن فضای فیزیکی محیط کار است.

اما گام نهایی در جهت گرفتن استاندارد، ثبت بودن شرکت و برند مربوطه است. داشتن اساسنامه مربوطه یکی از شرط های اصلی در جهت اخذ ایزو است. در اساسنامه سازمان آدرس شرکت و زمینه فعالیت به صورت حقیقی نگارش شده و می توان به وسیله این اطلاعات، گواهی ایزو را صادر کرد.

گواهینامه ایزو معتبر

هزینه دریافت گواهینامه ایزو معتبر

هزینه دریافت ایزوی معتبر شامل 3 بخش است که هر کدام به صورت مجزا به پیمانکار پرداخت می شود.

  1. هزینه مربوط به استقرار ایزو است. این هزینه می تواند برای استاندارد های مختلف، متفاوت باشد به همین دلیل در این جا نمی توان قیمت ثابتی را عنوان کرد. به فرض مثال برای پیاده سازی ایزو 9001، حداقل هزینه استقرار 20 میلیون تومان است و برای ایزو 17025 حداقل هزینه 40 میلیون تومان است.
  2. هزینه بابت ممیزی داخلی و نهایی ایزو. این ممیزی هم توسط کارشناسان و مشاورین ایزو انجام می پذیرد که به ممیزی داخلی معروف است و هم توسط کارشناسان شرکت صادر کننده گواهی ایزو صورت می پذیرد که به ممیزی خارجی معروف است. پرداخت هزینه های ممیزی به نسبت استقرار آن پایین تر است چون حداکثر یک الی دو جلسه کارشناس به محل سازمان می آید و الزامات پیاده سازی شده را مورد ارزیابی قرار می دهد.
  3. اما هزینه نهایی مربوط می شود به ثبت و صدور مدرک ایزو. صادر شدن ایزوی معتبر به گذراندن این 3 مرحله احتیاج دارد به همین برخی از کارفرمایان قید گرفتن ایزوی معتبر را به دلیل سختی کار و هم چنین هزینه های پرداختی می زنند و سراغ مدارکی می روند که بتوان آن را راحت تر دریافت کرد.

گواهینامه ایزو معتبر دارای چه مشخصاتی است؟

اولین مشخصه مربوط به ایزوی اصل، معروف بودن آن در سطح بین المللی است. به فرض مثال اسم برند tuv را تمامی کسانی که می خواهند ایزو دریافت کنند می شناسند و مشخص است که این برند یکی از معروف ترین سازمان های ارائه دهنده خدمات ایزو در سطح جهانی است.

اما مشخصه بعدی، داشتن کد ریجستری آنلاین است که تمامی مدارک ایزو باید آن را داشته باشند و به لحظه بتوان از این کد ریجستری استعلام آنلاین گرفت.

داشتن AB معتبر یکی دیگر از شروط اصلی برای فهمیدن معتبر بودن مدرک است. AB که در پایین گواهینامه قید می شود و مشخص می کند که مدرک صادر شده ما اصل است.

اما گام نهایی برای فهمیدن این که گواهینامه ایزو معتبر را دریافت کرده ایم، زیر نظر بودن این سند تحت نظارت یکی از سازمان های iaf یا سازمان استاندارد یا همان NACI است. برای فهمیدن این موضوع، اسم شرکت گواهی دهنده باید در لیست سایت iaf.nu باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای سفارش انواع مدارک ایزوی معتبر و بین المللی با شماره زیر تماس بگیرید:

شماره همراه: 09902702205

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *