گواهی ایزو


پس از ثبت برند و شرکت خود می بایست به فکر دریافت گواهی ایزو باشید و گرفتن آن می تواند سود سرسام آوری را وارد کسب و کار شما بکند. در این جا به مشخصات این گواهینامه و هم چنین چگونگی سفارش آن اشاره خواهیم کرد.

چگونگی سفارش گواهی ایزو؟

با دریافت گواهی ایزو می توانید به مشتریان و ذینفعان سازمان خود ثابت کنید که کسب و کار شما زنده است و تمامی مستندات و استاندارد های روز دنیا را در داخل مجموعه به بهترین شکل ممکن رعایت می کند و این مساله باعث افزایش اعتماد مشتریان و سهامداران به کسب و کار شما می گردد. اما نکته ای که متاسفانه بیشتر مدیران اطلاع دقیقی از آن ندارند و دوست دارند در این زمینه راهنمایی شوند شرایط و مدارک لازم برای گرفتن ایزو است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

گواهی ایزو

شرایط و مدارک لازم برای گرفتن ایزو

قبل از درخواست ایزو، شرکت متقاضی بایستی پیش نیازهای لازم برای دریافت استاندارد را در سازمان و مجموعه خود فراهم کند. این شرایط بستگی به وضعیت سازمان دارد که شامل:

  • در اختیار قرار دادن امکانات سازمان در اختیار مشاورین و بازرسان ایزو جهت پیاده سازی مستندات ( این امکانات می تواند شامل تجهیزات کارگاهی و اداری، اطلاعات مربوط به خطوط تولید، نحوه بسته بندی، بازرسی کیفیت و کنترل موجودی است و هم چنین خدمات مربوط به چگونگی تعامل با مشتریان و ذینفعان شرکت)
  • تعیین خط مشی سازمان در قبال الزامات استاندارد ایزو
  • تعیین نماینده مدیریت جهت دریافت اطلاعات از مشاورین
  • تعیین بودجه جهت استقرار سیستم های مدیریتی و کیفیتی
  • ثبت شرکت و برند جهت گرفتن ایزو الزامی است.
گواهی ایزو چیست؟

اخذ گواهینامه ایزو چه کاربردی دارد؟

گواهینامه ایزو می تواند به شرکت و برند ما اعتبار ببخشد و باعث شود که مشتریان بیشتری با ما همکاری کنند. هم چنین مدارک ایزو باعث می شود که امور صادراتی و وارداتی سازمان به شکل ساده ترین انجام بگیرد و برای دریافت مجوزهای بازرگانی به داشتن گواهی ایزو احتیاج است. هم چنین با دریافت مدرک ایزو می توان امتیاز بالایی را برای شرکت در مناقصات بزرگ به دست آورد و این مساله باعث می شود که سودآوری سازمان در آینده به شکل چشم گیری افزایش پیدا کند. از مهمترین برندهای ایرانی حال حاضر که در خصوص صدور مدارک بین المللی ایزو فعالیت می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایزو سیستم
  2. ایزو فرتاک
  3. ایزو Qal
  4. آروین ایزو
  5. خانه ایزو

هزینه گواهی ایزو چقدر است؟

برای صدور مدرک معتبر بین المللی لازم است که بودجه ای را به آن اختصاص دهید. این بودجه می تواند برای مباحث پیاده سازی و ممیزی استاندارد، استخدام کارشناس و مشاور ایزو در طول پروژه و هم چنین ثبت و صدور مدارک بین المللی باشد. اما در حالت کلی هزینه صدور گواهی ایزو بین المللی در جدول زیر آورده شده است.

هزینه اخذ گواهی از مرجع ascb انگلستان

3 میلیون تومان

هزینه اخذ گواهی از مرجع iaf

10 میلیون تومان

هزینه اخذ گواهی از مراجع خصوصی

2 میلیون تومان

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی در این زمینه با شماره زیر تماس بگیرید

09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *