گواهینامه gmp


اخذ گواهینامه gmp برای صنایع حساسی که مستقیما با سلامت انسان در ارتباط هستند، موجود است. به همین صنایع غذایی و دارویی بیشترین تقاضا را برای دریافت این مدرک دارند.

استاندارد gmp چیست؟

استاندارد gmp مخفف سه کلمه انگلیسی است که معنای فارسی آن روش های خوب ساخت یا تولید است. گرفتن گواهینامه gmp تاثیر بسیار زیادی در جهت بالا بردن اعتبار برند شما در حوزه غذایی و دارویی دارد و گرفتن آن در جذب هر چه بیشتر و بهتر مشتری می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

هم چنین برای بحث صادرات و واردات مواد غذایی و محصولات بهداشتی و دارویی داشتن مجوز gmp یکی از شرط های اصلی بسیاری از کشورهاست و داشتن چنین تاییدیه ای برای این سازمان ها لازم و ضروری به نظر می رسد. به همین دلیل امروز می خواهیم در خصوص این گواهینامه و شرایط دریافت آن توضیحاتی ارائه کنیم.

گواهینامه gmp

مزایای گرفتن گواهینامه gmp چیست؟

مزیت داشتن مدرک gmp بسیار زیاد است. همین که داشتن چنین گواهی به مشتریان سازمان نشان می دهد که محصولات خوب در سطح سازمان شما تولید می شود خود برگ برنده ای است که شما را درمیان رقیبانتان متمایز می سازد. مهم ترین مزایای مربوط به داشتن این استاندارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسایی خطراتی که وجود آن ها می تواند باعث به خطر افتادن سلامت و ایمنی محصولات شود.
  • شناخت قوانین موجود در حیطه کاری شما که این موضوع می تواند کار کردن را برای پرسنلین در سازمان ساده تر کند.
  • پیاده سازی الزامات این استاندارد به صورت اصولی و مستمر می تواند عادت خوب بودن را در ذهن کارمندان شرکت ایجاد کند و این مساله منجر به افزایش کیفیت محصولات تولید شده در سطح سازمان می شود.
  • بالا رفتن و تثبیت جایگاه برند شما در سطح سازمان
  • شناسایی مشکلاتی که در حین تولید محصول به وجود می آید خود نکته موثری است که باعث کاهش هزینه های اضافی در سطح سازمان می شود.
گواهینامه gmp

سیستم های تولید خوب دارای چه دستورالعمل هایی است؟

دستورالعمل های مربوط به این استاندارد در 3 بخش کلی سازمان وارد می شود:

  1. تولید
  2. آزمایش
  3. کنترل کیفیت

در بخش تولید تهدیداتی که می تواند در حین تولید و یا قبل از آن می تواند موجب آلودگی شود شناسایی می گردد. هم چنین تمامی شرکت های فعال در حوزه مواد غذایی و دارویی بایستی دارای آزمایشگاه های مجهزی باشند که به وسیله تجهیزات و سخت افزارهای مربوط به این آزمایشگاه ها، میزان سالم بودن محصولات تولید شده، مورد تست و بازرسی قرار گیرد و در صورت عدم مغایرت با دستورالعمل ها و قوانینی که سازمان بهداشت آن را اجبار کرده، محصول تولید شده رد یا تایید شود.

اما اگر بخواهیم برای گرفتن گواهینامه gmp اقداماتی انجام دهیم بایستی آن را به زیر دسته های زیر تقسیم بندی کنیم:

  • بهداشت و شرایط محیطی کارخانه و شرکت تولیدی بایستی به گونه ای باشد که عاری از هر گونه آلودگی و مواد شیمیایی باشد. هم چنین نحوه برخورد با ضایعات و زباله های موجود در سطح سازمان خود موضوع بسیار مهمی است که در دستورالعمل ها و چک لیست gmp کاملا به آن اشاره شده است.
  • فرآیندها و دستورالعمل های مهم تولید شناسایی و ارزیابی می شوند و میزان مطابقت آن با سیستم تولیدی شرکت سنجیده می شود
  • آموزش تمامی اپراتورهای خط تولید و آزمایشگاه در قبال شرح وظایف خود در قبال رسیدن به خط مشی استاندارد gmp
  • این که محصولی بی کیفیت در سطح سازمان تولید شود فقط هدف ما حذف کردن این محصول نباشد. بایستی به دنبال علتی باشیم که باعث شده چنین محصولی در سطح سازمان تولید شود و راهکاری جدی ارائه کنیم که دیگر چنین محصولی در سطح سازمان تولید نشود.
  • ثبت و ضبط کردن سوابق و اطلاعات تولیدی در سطح سازمان تا هر زمانی بخواهیم به این سوابق و اطلاعات دسترسی داشته باشیم.

هزینه گرفتن گواهینامه gmp

هزینه های مربوط به دریافت گواهینامه gmp از سازمان غذا و داروی آمریکا متفاوت از سایر برندهایی است که در زمینه ثبت و صدور مدارک بین المللی فعالیت دارند. اگر می خواهید از سازمان غذا و داروی آمریکا مدرک gmp دریافت کنید بایستی هزینه ای معادل 7 میلیون تومان را پرداخت کنید. اما اگر از سایر برندهای بین المللی خواهان دریافت مدرک هستید هزینه های مربوط به آن معادل رقم زیر است

هزینه مربوط به گرفتن مدرک ایزو 2 میلیون تومان و از مرجع بین المللی ascb است. جهت ثبت سفارش و دریافت نمونه مدرک مربوط به این استاندارد با شماره ی زیر تماس بگیرید:

شماره همراه: 09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *