گرفتن ایزو 9001


ایزو 9001 شناخته شده ترین و محبوب ترین استاندارد مدیریت کیفیت در جهان، که می تواند به سرعت و با حداقل سرمایه گذاری اجراء شود. در این مقاله به نحوه گرفتن ایزو 9001 در کوتاه ترین زمان ممکن اشاره می کنیم.

چگونگی گرفتن گواهینامه ایزو 9001

در این مقاله به صورت مفصل توضیح می دهد که چگونه می توانید در 5 مرحله گواهینامه دریافت کنید. ما هم چنین نشان می دهیم که چگونه فرآیند را برای شما آسان کنیم و یک سیستم معنی دار ایجاد کنیم که هم زمان منجر به بهبود کسب و کار شما گردد.

صدور گواهینامه سریع و آسان هدف اکثر شرکت هاست. موفقیت و پایداری درازمدت به نحوه راه اندازی سیستم ایزو 9001 بستگی دارد. نکته کلیدی این است که سیستم مدیریت کیفیت را مطابق با شرکت و سازمان خود قرار دهید.

گرفتن ایزو 9001

چگونگی کوتاه کردن فرآیند صدور گواهینامه

شرکت های کوچک و متوسط نیازی به پیچیده کردن فرآیند صدور گواهینامه ندارند. برای این روش نمودارهای گانت غیرضروری و جلسات کارگروه را برای این گونه شرکت ها نادیده می گیریم و این مساله تاثیر بسیار زیادی در کاهش مدت زمان گرفتن ایزو 9001 می شود.

5 مرحله گرفتن ایزو 9001

  1. آماده سازی: در مرحله آماده سازی قبل از دریافت گواهینامه به مواردی هم چون آموزش الزامات ایزو، برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل پرداخته می شود و جلسه اول پیاده سازی را شامل می شود.
  2. مستندسازی: سخت ترین مرحله پیاده سازی و مشاوره سیستم مدیریت کیفیت به حساب می آید. تهیه و طراحی فرم ها مطابق با شرکت در این مرحله اجرایی می شود.
  3. پیاده سازی: معرفی و آموزش روش های جدید به کارمندانی است که هیچ گونه آشنایی با اجرایی کردن مستندات این سیستم ندارند. بهبود و کارایی فرآیند در طی این مرحله به دست می آید.
  4. ممیزی داخلی: بررسی اینکه آیا سیستم ایزو 9001 شما به طور موثر پیاده سازی شده است یا خیر. یک ممیزی داخلی کامل قبل از صدور گواهینامه مورد نیاز است.
  5. صدور گواهینامه: صدور مدرک ایزو توسط یک شرکت معتبر و مستقل انجام می پذیرد. پس از ممیزی موفقیت آمیز 2 مرحله ای استاندارد، گواهینامه مدنظر شما از شرکت ثالث صادر می شود.
گرفتن ایزو 9001

آیا میانبرهایی برای کوتاه کردن زمان وجود دارد؟

هم بله هم خیر. بستگی به وضعیت سازمان شما دارد. اگر هیچ گونه آشنایی با مستندات و الزامات ایزو ندارید کم کردن مسیر پیاده سازی و ممیزی سیستم مدیریت کیفیت بسیار دشوار است اما اگر افرادی در داخل سازمان دارید که آموزش های مربوط به الزامات ایزو را دنبال کرده اند کمک شایانی در کوتاهی مسیر گرفتن ایزو 9001 می شود. به هر حال همه چیز وابسته به وضعیت سازمان شماست.

استاندارد ایزو 9001

فواید گرفتن ایزو 9001 در سازمان

از مهم ترین فواید مربوط به دریافت ایزو 9001 می توان به کاهش هزینه های سربار و اضافی است که مدیریت هیچ گونه آشنایی و درکی از آن ندارد. فعالیت های اضافی که در سازمان رخ می دهد که این فعالیت ها باعث افزایش هزینه ها می گردد می تواند مهم ترین چالش در حین پیاده سازی استاندارد سیستم مدیریت کیفیت باشد.

موضوع بعدی در ارتباط با مزیت اخذ ایزو 9001 می توان به شناخت سازمان در جامعه هدف خود است. مسیرهای بازاریابی و شناخت مشتریان بالقوه سازمان و هم چنین جلب رضایت مشتریان از انجام خدمات و محصولات شرکت ما مهم ترین هدف پروژه گرفتن ایزو 9001 به حساب می آید.

هزینه گرفتن ایزو 9001

هزینه گرفتن مدرک ایزو کاملا به سازمانی که پیاده سازی و ممیزی را انجام می دهد بستگی دارد. برخی از شرکت ها تعرفه های بیشتری برای دریافت خدمات ایزو در نظر می گیرند و برخی کم تر. به هر حال نمی توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت هر چند اتحادیه سازمان ایزو در سال 2023 هزینه نرخ متوسط برای گرفتن ایزو 9001 را 500 دلار در نظر گرفته است و کم یا زیاد بودن این نرخ در ایران وابسته به شرکت های فعال در این حوزه است.

شرکت آروین سپهر دیار با بیش از 10 سال سابقه کار در زمینه مشاوره و پیاده سازی ایزو، آماده خدمت رسانی به سازمان هایی است که قصد دریافت ایزو را دارند. به همین جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره زیر تماس بگیرید:

شماره همراه: 09902702205

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *