دریافت ایزو 9001


در این مقاله به معرفی بخش های مختلفی از پروژه اجرای سیستم مدیریت کیفیت می پردازیم و اشاره خواهیم کرد که هزینه دریافت ایزو 9001 برای یک سازمان و شرکت چقدر است.

معرفی بخش های مختلف گرفتن ایزو 9001

برای اجرای استاندارد ایزو 9001 بایستی 3 مبحث در سازمان انجام بگیرد. این سه مورد شامل:

  1. آموزش سیستم مدیریت کیفیت
  2. پیاده سازی ایزو 9001
  3. صدور گواهینامه ایزو 9001

آموزش سیستم مدیریت کیفیت: قبل از اجرای استاندارد، الزامات سیستم مدیریت کیفیت بایستی به تمامی کارمندان و پرسنلین سازمان آموزش داده شود تا تعریف کامل و دقیقی از جزئیات این استاندارد داشته باشند و این مساله پروژه پیاده سازی را تسریع می بخشد.

پیاده سازی ایزو 9001: مهم ترین گام در مبحث گرفتن استاندارد و هم چنین بیشترین هزینه دریافت ایزو 9001 مربوط به این مبحث است. پیاده سازی یعنی تمامی مستندات و روش های اجرایی استاندارد به درستی و کامل در شرکت انجام بگیرد و به نوعی فرم های مربوط به مستندات در شرکت مربوطه بومی سازی گردد.

صدور گواهینامه ایزو 9001: صدور مدرک ایزو 9001 بستگی به سلیقه شرکت دارد، آیا می خواهد از یک مدرک بسیار معتبر در سازمان خود استفاده کند که تحت اعتبار سازمان های iaf یا سازمان استاندارد ایران باشد یا این که صرفا می خواهد مدرک ایزویی داشته باشد که به وسیله آن مباحث تبلیغاتی خود را به سرانجام برساند، تمامی این موارد با بهره گیری از نظر مشاورین امکان پذیر است.

حتما این مطلب را بخوانید:روش پیاده سازی ایزو در کارخانه

استاندارد ایزو 9001

عوامل موثر در هزینه دریافت ایزو 9001

عوامل متعددی دست به دست هم می دهند و هزینه پروژ ایزو 9001 را تعیین می کنند. عواملی هم چون بزرگ و کوچک بودن سازمان، زمینه کاری مورد نظر و استاندارد انتخابی شرکت. تمامی این مسائل در افزایش و یا کاهش هزینهها تاثیر گذار هستند. پس بهتر در ابتدا پروژه هزینه ها به صورت شفاف در اختیار کارفرما قرار گیرد تا نسبت به انجام آن تصمیمات لازم را اعمال کند. پیشنهاد می کنیم جهت کس اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما مقاله زیر را مطالعه کنید

حتما این مطلب را بخوانید: هزینه دریافت ایزو چقدر است

روش های کاهش هزینه دریافت ایزو 9001

برای کاهش هزینه های مربوط به دریافت استاندارد ایزو 9001 راهکارهایی موجود است که کارفرمایان با اجرای آن می توانند نتایج مثبتی دریافت کنند. این روش ها شامل موارد زیر است:

  • می توان با بهره گیری از روش های غیرحضوری و برون سپاری پیاده سازی مستندات ایزو، تا حد زیادی هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب کارشناس و تیم فنی را از بین برد و این مورد باعث کاهش چشمگیر هزینه انجام استاندارد ایزو 9001 می شود.
  • قبل از اجراء و پیاده سازی استاندارد ایزو 9001، می توان با شرکت در یک دوره آموزشی 6 ساعته مجازی ایزو 9001 دید کاملی از این استاندارد دریافت کرد و این مساله می تواند در کاهش هزینه پیاده سازی و مشاوره ایزو 9001 تاثیرگذار است.
  • اما مورد بعدی در کاهش هزینه های مربوط به دریافت ایزو 9001 می توان به توجیه تیم و اعضای فعال در سازمان در خصوص نحوه انجام دادن وظایف آن ها در راستای خط مشی استاندارد ایزو 9001 است. این مساله باعث کاهش هزینه ایزو 9001 می شود.
هزینه دریافت ایزو 9001

هزینه تقریبی دریافت ایزو چقدر است؟

همان طور که اشاره کردیم هزینه ایزو به چندین بخش تقسیم بندی می شود و بایستی کارفرما از قبل برنامه ریزی دقیقی جهت پرداخت این هزینه ها داشته باشد. در جدول زیر هزینه های تقریبی گرفتن استاندارد سیستم مدیریت کیفیت را آورده ایم و می توان با نگاه این جدول چشم انداز دقیقی از آینده سازمانی خود داشته باشید.

هزینه پیاده سازی استاندارد

هزینه آموزش الزامات

هزینه صدور گواهینامه

30 الی 40 میلیون تومان

5 میلیون تومان

5 الی 7 میلیون تومان

پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و هم چنین دریافت تعرفه مربوط به پروژه اجرای ایزو 9001 برای سازمان شما، با شماره زیر تماس بگیرید:

شماره تماس مدیریت: 09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *