پیاده سازی ایزو 9001

صفر تا صد مراحل پیاده سازی ایزو 9001 ویرایش 2015 بر عهده مشاوران و کارشناسان ما می باشد. حال سوال پیش می آید که شرایط شروع استقرار سیستم مدیریت کیفی چیست؟ با رسیدن به توافق و بستن قرارداد ما تمامی مراحل را انجام می دهیم.

قطعا می دانید که پیاده سازی ایزو 9001 یکی از اولین استانداردهای مدیریتی است که توسط سازمان اصلی ایزو در ژنو سوئیس تدوین شده است. اما چرا استقرار و اخذ این استاندارد اهمیت زیادی دارد زیرا کیفیت در هر خدماتی یکی از اصلی ترین پارامتر سنجش رضایت مشتری است.
مزایای پیاده سازی  ایزو 9001 ویرایش 2015:

  1.  افزایش مشارکت رهبری در سیستم مدیریت
  2.  تفکر مبتنی بر ریسک
  3.  زبان ساده، ساختار و اصطلاحات مشترک
  4.  همسویی خط مشی و اهداف QMS با استراتژی سازمان

این مطلب را حتما بخوانید: مراحل استقرار ایزو شامل چه مواردی است؟

پیاده سازی ایزو 9001

ایزو 9001 چیست:

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ایزو 9001 یکی از استانداردهای مدیریتی است که برای اجرای موارد الزامی و کلی هر کسب و کاری ضروری است. پس اگر قصد پیشی گرفتن از رقبا را دارید برای شروع موفق کسب و کار خود پیاده سازی ایزو 9001 را انجام دهید تا از مزایای اصلی آن بهره مند شوید. امروزه با پیشرفت روش های اجرایی در مشاغل مختلف، اجرای الزامات استاندارد های عمومی مانند ایزو سیستم مدیریتی اهمیت خاصی پیدا کرده است. اتمام پایه و اساس تمامی استانداردهای تخصصی در تمامی مشاغل استاندارد ایزو 9001 می باشد.

این مطلب را حتما بخوانید: مدارک لازم برای گرفتن ایزو
پیاده سازی ایزو 9001

مراحل پیاده سازی ایزو 9001

اصلا نگران انجام مراحل پیاده سازی ایزو 9001 نباشید، تیم مشاوران آروین سپهر دیار با بیش ازده سال تجربه در پیاده سازی استاندارد 9001 به شما کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن الزامات مربوطه را اجرایی و گواهینامه ایزو 9001 خود را دریافت کنید. وظیفه مشاوران ما علاوه بر پیاده سازی ایزو آموزش انواع استانداردهای ایزو به شما عزیزان است.

خوشبختانه تاکنون ایزو 9001 ویرایش 2015 توسط مشاوران و کارشناسان ارشد مجموعه ما در سازمان های مختلفی با زمینه کاری متفاوتی اجرا شده است، ما تمامی مشاوره های لازم را به سازمان ارائه و مستندسازی سازی را انجام داده ایم.
به صورت خلاصه مراحل پیاده سازی ایزو به شرح زیر است:

  1. شناخت اولیه استاندارد ایزو 9001: در این وهله شرایط موجود سیستم مدیریت کیفیت در سازمان توسط مشاوران ما بررسی و ارزیابی می شود و سپس مستندات و اقدامات لازم تدوین می گردد. اولین مرحله بسیار مهم و حیاتی است زیرا مسیر پیاده سازی ایزو 9001 را تعیین می کند.
  2. آموزش استاندارد ایزو 9001: در این جا مشاوران ایزو با در نظر گرفتن تعداد پرسنل و مدرک تحصیلیشان آموزش های لازم را خواهند داد.
  3. مستند سازی استاندارد ایزو 9001: در این مرحله ما سیستم مدیریت کیفیت سازمان را طبق  الزامات این استاندارد طراحی میکنیم. منظور از تدوین مستندات سازی، رویه اجرایی، دستورالعمل، نظامنامه، فرم ها، خط مشی ها و …. می باشد.
  4. اجرای استاندارد ایزو 9001:  مستنداتی که در مرحله سوم توسط مشاوران طراحی شده توسط کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
  5. انجام ممیزی داخلی استاندارد ایزو 9001: برای این که مطمئن شویم که الزامات استاندارد ایزو 9001 در سازمان درست پیاده سازی شده نیازمند انجام ممیزی داخلی هستیم، طراحی این مرحله برعهده کارشناسان ما می باشد. در این وهله اگر مشکل و معایبی در استقرار ایزو 9001 وجود داشته باشد شناسایی و برطرف می گردد.
  6. و در نهایت انجام ممیزی خارجی است که توسط بازرسان مرجع گواهی دهنده زیر نظر سازمان استاندارد انجام می شود که در صورت تایید نهایی کار ما به پایان می رسد و شما گواهینامه ایزو 9001 سازمان خود را دریافت می کنید که اعتبار آن سه ساله است.
    پیاده سازی ایزو 9001

هزینه مشاوره ایزو 9001 ویرایش 2015 چقدر است؟

حتما می دانید که برای پیاده سازی استاندارد ایزو 9001 باید جدیدترین ویرایش آن که مربوط به سال 2015، اجرایی شود. الزامات مربوط به این استاندارد باید مرحله به مرحله و طی 12 گام در تمامی سیستم های کسب و کار، عملی شود. هر کدام از این مراحل در ابتدا پیش نیاز مرحله بعدی است و لازم است که این اصل توجه شود که گام به گام الزامات مورد رصد و بازبینی قرار گیرد. این مراحل شامل:

  1. برنامه ریزی استراتژیک در محیط سازمان با استفاده از ماتریس SWOT
  2. تعیین درک نیازها و انتظارات ذینفع
  3. رهبری
  4. آگاهی
  5. ارتباطات
  6. عملیات
  7. طراحی و توسعه محصولات جدید
  8. تولید و ارائه خدمات
  9. کنترل خروجی نامنطبق
  10. ارزیابی عملکرد
  11. مدیریت دانش
  12. ترخیص محصولات و خدمات

تمامی این بندها لازم است که در هنگام پیاده سازی ایزو 9001 ویرایش 2015 اجرایی شود. هزینه مربوط به این پکیج به صورت حضوری برای شرکت و سازمان 30 میلیون تومان است

این مطلب را حتما بخوانید: دانلود مستندات ایزو 9001

مزیت پیاده سازی ایزو 9001:

مزیت اخذ استاندارد سیستم مدیریت کیفی بیشمار است که ما در اینجا به بخشی از آن اشاره می کنیم:

  1. بی شک سازمان توانایی ارائه محصولات و خدماتی که مناسب سلیقه مشتری را پیدا خواهد کرد.
  2. فرصت ها برای پیاده سازی استانداردهای تخصصی دیگر هموار می گردد.
  3. به تهدید ها و فرصت های مرتبط با زمینه  کاری سازمان و اهداف آنها رسیدگی می شود.
  4. انطباق خدمات سازمان با الزامات مشخص شده سیستم مدیریت کیفیت اثبات می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *