گواهینامه gmp


گواهینامه gmp یکی از سندهای قانونی پرکاربرد مربوط به سازمان غذا و داروی آمریکاس و در اصطلاح به آن، روش های خوب تولید گفته می شود. نحوه سفارش و خرید آن در شرکت آروین سپهر دیار توضیح داده شده است.

چرا داشتن گواهینامه gmp مهم است؟

داشتن این استاندارد مشتری را ملزم به رعایت قوانینی می کند که باعث رعایت بیشتر شرایط بهداشتی در کارخانه می گردد. در تولید و بسته بندی محصولات بهداشتی، آرایشی و مواد غذایی، الزاماتی وجود دارد که توسط استاندارد gmp تشریح شده و بدون این استاندارد نمی توان امیدوار به رعایت آن بود.

گواهینامه gmp

استاندارد gmp چه کاری را انجام می دهد؟

روش هایی برای تولید مناسب محصولات دارویی و غذایی وجود دارد که تضمین کننده ساخت چنین محصولاتی است. یک اشتباه رایج در خصوص گواهینامه gmp صنایع غذایی و دارویی وجود دارد که مشابه گواهی ایزو صادر می شود و اصلا چنین چیزی صحیح نیست. اما روش صحیح گرفتن این مدرک چیست؟

  • در اتحادیه اروپا تولید کنندگان محصولات دارویی، توسط نهادهای نظارتی مقامات ذیصلاح همان کشور مورد بازرسی قرار می گیرند.
  • هر کشور عضو اتحادیه اروپا بازرسی های مخصوص به خود را در اختیار دارد. بنابراین تصمیم گیری در این مورد که کدام بازرسی می توان مسئول باشد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
گواهینامه gmp

گواهینامه gmp چگونه گرفته می شود؟

فقط شرکت های مربوط به زیر مجموعه مقام های دولتی می توانند بازرسی خود را در زمینه ثبت و صدور مدرک gmp انجام دهند، یعنی این که شرکت های فعال و مجاز در زمینه ثبت و صدور مدارک ایزو، قادر به صدور گواهی gmp نیستند. زمانی یک شرکت، موفق به دریافت چنین مدرکی می شود یعنی در واقع به مشتریان خود نشان می دهد که محصولات آن ها هیچ گونه ضرری برای سلامتی جامعه ندارد.

پیاده سازی استاندارد gmp

با پیاده سازی استاندارد gmp در واقع محصولات خوب و باکیفیت به جامعه تزریق می کنید. اما مشاوره و پیاده سازی این استاندارد شامل موارد زیر است:

  • خرید مواد اولیه خام، جزء ضروریات یک شرکت تولیدی در زمینه غذایی و دارویی است. ضوابط و قوانین مربوط به بهترین خرید و انتخاب تامین کننده مناسب بر عهده الزامات استاندارد gmp است.
  • چگونگی انتقال این مواد خام به انبار و سپس خط تولید، از الزامات این استاندارد به شمار می رود. بایستی نکاتی در این خصوص رعایت بشود که این مواد خام در حین انتقال دچار آلودگی نشوند. آلودگی مواد اولیه باعث می شود که کل فرآیند تولید با مشکل مواجه شود و دیگر محصول خوب و بهداشتی در کارخانه تولید نشود.
  • ردیابی محصول نهایی تولیدی، یکی دیگر از مسائل مهم پیاده سازی این استاندارد به حساب می آید. زمانی که یک محصول نامرغوب در سطح کارخانه تولید می شود، باید با استفاده از دستورالعمل هایی تعیین کنیم که این محصول بی کیفیت چگونه و توسط چه فرآیندی تولید شده تا با استفاده از حدف چنین عاملی دیگر شاهد تولید محصول نامرغوب در سطح کارخانه نباشیم.
گواهینامه gmp

هزینه سفارش گواهینامه gmp

مزایای دریافت مدرک gmp برای تمامی ارگان ها و سازمان ها عیان است. اما مساله ای که در این جا مهم است هزینه های مربوط به ثبت و صدور گواهی gmp:

  • این گواهینامه توسط شرکت آروین سپهر دیار صادر می شود و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکاست. تمامی الزامات و مستندات gmp در سطح کارخانه و شرکت تولیدی شما مورد پیاده سازی قرار می گیرد تا زمانی که موفق به دریافت مدرک شوید، کارشناس ما در خدمت شما عزیزان می باشد.
  • هزینه مربوط به اخذ گواهینامه gmp، در سال 1401 چیزی در حدود 10 میلیون تومان است. که 50 درصد این مبلغ در ابتدا و مابقی در انتهای پروژه دریافت می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره زیر تماس بگیرید:

شماره همراه: 09902702205

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *