گواهینامه ایزو 29001 چیست؟


گواهینامه ایزو 29001 یک سند رسمی و بین المللی در جهت تحقق اهداف صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در زمینه زنجیره تامین و طراحی و تولید محصولات و خدمات آن شرکت است. این که مدرک چیست و چه کاربردی برای سازمان دارد بیشتر به آن می پردازیم.

چگونه می توان گواهینامه ایزو 29001 را دریافت کرد؟

اگر بخواهیم استاندارد ایزو 29001 را تعریف کنیم باید آن را به دو بخش زیر تقسیم بندی کنیم:

  • بخش اول همان مباحث عمومی مربوط به ایزو 9001 هم چون ارزیابی تامین کنندگان کالا و کنترل محصولات و خدمات شرکت است.
  • اما بحث دوم مربوط می شود به ارزیابی ریسک کالاهای مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که این مساله منجر به کاهش ضایعات و دوباره کاری ها در سیستم می گردد و در جهت بهینه سازی و تحقق اهداف صنایع شیمیایی کاربرد دارد.
گواهینامه ایزو 29001

آیا داشتن مدرک ایزو 29001 اجباری است؟

گرفتن این مدرک برای صنایع پتروشیمی حالت اجباری دارد. اگر شرکتی بخواهد در بازار بماند و با غول های این حوزه رقابت کند حتما بایستی به فکر گرفتن گواهینامه ایزو 29001 باشد. این استاندارد نتیجه ادغام الزامات مربوط به سازمان خصوصی ایزو با صنایع نفت و گاز آمریکا یا همان API است.

به دلیل حساسیت بالایی که در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مشاهده می شود، پیاده سازی و مشاوره الزامات ایزو 29001 از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون این یک استاندارد تخصصی برای حوزه مربوطه به حساب می آید و به مشتریان سازمان نشان می دهد که شرکت مربوطه تعهد خود را در قبال طراحی و نصب محصولات تولیدی به صورت کامل و با رعایت استاندارد های مورد نظر به سرانجام رسانده است.

مزایای دریافت گواهینامه ایزو 29001

3 مزیت اصلی برای داشتن چنین مدرکی تعریف شده است:

  1. شرکت در مناقصات بزرگ و پولساز صنعتی در حوزه نفت و گاز به دلیل داشتن چنین مدرکی
  2. افزایش تعهد کارمندان و پرسنلین سازمان در راستای تحقق اهداف، خط مشی و استراتژی های مربوطه که می تواند منجر به موفقیت ممیزی نهایی شود.
  3. کاهش ریسک های احتمالی درون سازمان که بیشتر باعث خرابی دستگاه ها می گردد. هم چنین ایمنی کارمندان و پرسنلین سازمان در این راستا افزایش می یابد.

هزینه گرفتن مدرک ایزو 29001 چقدر است؟

در حال حاضر شرکت آروین سپهر دیار کم ترین هزینه را در راستای صدور این مدرک به مشتریان عزیز اعلام می کند. این شرکت نمایندگی 2 نهاد را عهده دار است که صلاحیت صدر گواهینامه ایزو 29001 را دارد که در جدول زیر هزینه های مربوط به این دو نهاد آورده شده است:

هزینه مدرک 29001 از CERTROME ایتالیا

هزینه مدرک از TUV CENTER آلمان

2 میلیون تومان

1 میلیون و پانصد هزار تومان

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش گواهینامه ایزو با شماره های زیر تماس بگیرید:

آقای کریمی پور: 09902702205

خانم محمدی: 09185210731

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *