چگونه ایزو 9001 بگیریم


چگونه ایزو 9001 بگیریم؟ مراحل اخذ ایزو 9001 شامل آموزش و پیاده سازی الزامات استاندارد، انتخاب منبع صدور معتبر تحت اعتبار IAF و  ASCB و در آخر صدور گواهینامه معتبر است.

چگونه استاندارد ایزو 9001 بگیریم؟

ایزو 9001 ( ISO 9001 ) یا استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیتی جامع می باشد که ایزو مخفف ( International Organization for Standardization) است. ایزو 9001 به عنوان ابزار قدرتمند بهبود کسب و کار به منظور ارتقای سطح کیفی شرکت شما طراحی شده است.  ایزو 9001 به شما کمک می کند تا به طور مداوم در سراسر سازمان و ارگان های خودتان نظارت داشته باشید. همچنین می توانید فرایندهای خود را بکار ببرید و رضایت مشتریان را بطور مداوم جلب نمایید. چگونه ایزو 9001 بگیریم؟ صدور گواهینامه ایزو 9001 کار آسانی نیست و با گذراندن چندین مرحله و فرایندهای مرتبط با دریافت گواهینامه ایزو بدست می آید.

ما می توانیم با حداقل میزان سرمایه گذاری این استاندارد را در سیستم کسب و کار خود راه اندازی کنیم و با آموزش ایزو 9001 موفق به اخذ گواهینامه آن شویم. صدور این استاندارد می بایست با زمینه کسب و کار شما تلفیق شده باشد و سودآوری و ترقی را برای شما به همراه داشته باشد.

به طور کلی مراحل چگونگی گرفتن ایزو 9001 شامل سه مرحله است. مرحله اول آموزش ایزو 9001 و پیاده سازی الزامات استاندارد و سپس انتخاب منبع صدور معتبر تحت مراکز اعتبار IAF و ASCB است. ممیزی کردن و صدور گواهینامه ایزو معتبر پس از گذراندن در دوره ایزو 9001 در مرحله سوم انجام می گیرد.

چگونه ایزو 9001 بگیریم

 

مراحل گرفتن ایزو 9001

چگونه ایزو 9001 بگیریم؟ گرفتن گواهینامه ایزو برای هر فرد و یا ارگانی دارای چندین مرحله است. این مراحل هم از سوی شرکت مشاور ایزو و هم فرد و یا ارگان متقاضی اخذ گواهینامه انجام می شود. دریافت گواهینامه ایزو بسته به اندازه و پیچیدگی کسب و کار بین 6 تا 12 ماه طول می کشد.

چگونگی گرفتن ایزو 9001 را در ادامه به طور خلاصه بررسی می کنیم.

  • تکمیل کردن فرم پرسشنامه توسط سازمان متقاضی و برآورد هزینه.
  • فرستادن پیش فاکتور و عقد قرارداد با شرکت مشاور ایزو.
  • برگزاری جلسه توسط مدیر شرکت مشاور و شناخت و اهمیت نحوه عملکرد استاندارد ایزو.
  • برنامه ریزی برای الزامات و مستندات سیستم مدیریت کیفیت.
  • آموزش ایزو و سیستم مدیریت کیفیت به کلیه کارکنان سازمان.
  • پیش ممیزی برای بررسی میزان آمادگی سازمان و انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو و بستن قرارداد.
  • تعیین روز ممیزی جهت اخذ گواهینامه ایزو 9001 و سپس انجام ممیزی طی دو مرحله.
چگونه ایزو 9001 بگیریم

 

دوره ایزو 9001

چگونه ایزو 9001 بگیریم؟ هدف از برگزاری دوره ایزو 9001 آشنایی با اصول ممیزی داخلی استاندارد مدیریت کیفیت ایزو 9001 و در نهایت چگونگی گرفتن ایزو 9001 است. در این دوره های آموزشی مواردی که می بایست در سازمان مورد ممیزی قرار بگیرد بر مبنای بندها و شرایط استاندارد 9001 شرح داده شده است.

چگونه ایزو 9001 بگیریم؟ ثبت نام در دوره های ایزو شامل افرادی است که در سازمان های مختلف مشغول به کار هستند. دوره آموزشی ایزو به دو صورت مجازی و حضوری امکان پذیر است. ثبت نام در دوره حضوری زیر نظر استادان و مدرسان باتجربه و متخصص  انجام می شود. افرادی که در دوره مجازی ثبت نام می کنند بعد از واریز هزینه، مستندات را به صورت فایل تصویری دریافت می کنند. مزیت دوره آموزشی مجازی ایزو 9001 صرفه جویی در هزینه و زمان است.

هزینه دوره ایزو 9001

قیمت دوره ها با توجه به درخواست گواهینامه و چگونگی گرفتن ایزو 9001 متغیر خواهد بود. به علاوه هزینه مشاوره برای پیاده سازی این استاندارد کاملا متفاوت است. افرادی که قصد گرفتن استاندارد ایزو 9001 را دارند به دلیل تخصصی بودن این دوره ها می بایست مستندات آن را یاد بگیرند. به همین دلیل هزینه دوره ها اندکی بیشتر می شود. شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه و زمان، دوره های آموزش ایزو 9001 را در سازمان خود برگزار کنید. به علاوه اگر به صورت مجازی ثبت نام کنید هزینه های شما کمتر خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *