اخذ ایزو 31000


اخذ ایزو 31000 یک اصول کلی از فرآیند مدیریت ریسک را به شرکت تحویل می دهد. این استاندارد صرفنظر از نوع و اندازه می تواند برای تمامی سازمان ها اجرایی شود.

ایزو 31000 چه کاری برای سازمان انجام می دهد؟

دست یابی به اهداف سازمانی یکی از مهم ترین دلایل گرفتن ایزو 31000 به حساب می آید. با بهره گیری از فرصت ها و تهدیدات سازمانی به سادگی می توان اهداف شرکت را ترسیم کرد و برای دست یابی به چشم انداز سازمانی منابع و سرمایه های لازم را برای به دست آوردن این فرصت ها و تهدیدات خرج می کنیم.

گواهینامه ایزو 31000 مدیریت ریسک

گرفتن ایزو 31000 برای صدور گواهینامه استفاده نمی شود و برای دست یابی به اهداف و استراتژی های سازمانی از الزامات این استاندارد در سازمان استفاده می شود.با استفاده از برنامه های ممیزی داخلی و خارجی می توان مدیریت موثر و حاکمیت شرعی به سازمان ببخشیم. البته برای افرادی که قصد دریافت مدرک ایزو 31000 را دارند ما می توانیم مدرک بین المللی با کد ریجستری برای آن ها صادر کنیم که قابلیت استعلام 3 ساله دارند.

اخذ ایزو 31000 شامل چه مواردی می شود؟

مدیرانی که می خواهند با بهره گیری از مدیریت ریسک ها و تصمیم گیری ها به اهداف و ارزش هایی دست یابند که این موارد می تواند پیشرفت چشمگیری را برای آن ها رقم بزند.

تمامی سازمان بدون توجه به این که اندازه آن ها چقدر است تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی قرار می گیرند که این عوامل می تواند مانع دست یابی به اهداف استراتژیک آن ها بشود. مدیریت ریسک بخشی از حکمرانی و رهبری است و برای نحوه مدیریت سازمان در همه سطوح ضروری و لازم است که بهبود سیستم های مدیریت کمک می کند.

مدیریت ریسک می تواند زمینه بیرونی و درونی سازمان از جمله رفتار انسانی و عوامل فرهنگی را در نظر می گیرد. این استاندارد با توجه به شکل زیر کارآمد، سازگار و موثر است.

 

 

 

اخذ ایزو 31000

الزامات استاندارد ایزو 31000 شامل چه مواردی است؟

جهت اخذ ایزو 31000 بایستی موارد زیر در سازمان اجرایی شود. در این جا به تمامی الزامات این استاندارد و نحوه گرفتن آن اشاره کرده ایم:

1- اثر عدم قطعیت بر اهداف: اثر عبارت است از انحراف از حد انتظار که می تواند مثبت، منفی یا هردوی آن باشد که این مشخصه منجر به از بین بردن فرصت ها و تهدیدات است یا دوباره می تواند آن را ایجاد کند.

2- ورودی: ریسک ها معمولا بر اساس شاخصه های منابع ریسک- رویدادهای احتمالی- پیامدهای آن ها و احتمال آن ها بیان می شود.

3- منبع خطر: عنصری که به تنهایی یا به صورت ترکیبی پتانسیل ایجاد خطر را دارد

4- رویداد: یک رویداد می تواند چندین علت و چندین پیامد داشته باشد.

5- پیامد: هم چنین یک پیامد می تواند قطعی یا غیر قطعی باشد و می تواند تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم، مثبت یا منفی بر اهداف داشته باشد. هم چنین پیامدها را می توا به صورت کمی یا کیفی بیان کرد.

6- احتمال وقوع: در اصطلاحات مدیریت ریسک، اشاره به احتمال به وقوع پیوستن خطری به کار می رود. این احتمال در شرایط محیطی سازمان به صورت کیفی که با بهره گیری از روش های آماری بایستی آن را تبدیل به کمی کنیم.

اخذ ایزو 31000

وظایف سازمان در قبال پیاده سازی ایزو 31000

تعهد مدیریت سازمان در قبال اجرایی کردن مدیریت ریسک از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این جا لیستی آورده ایم که شامل مهم ترین وظایف سازمان در قبال این استاندارد است:

  • نوشتن هدف سازمان از اجراء شدن مدیریت ریسک و ارتباط آن با اهداف و سایر خط مشی های آن
  • ادغام مدیریت ریسک در فرهنگ کلی سازمان
  • در دسترس قراردادن منابع لازم برای پیاده سازی و مشاور
  • نحوه برخورد با اهداف متضاد
  • اندازه گیری و گزارش دهی در شاخص های عملکرد سازمان

جهت اخذ ایزو 31000 بایستی جدیدترین نسخه مربوط به این استاندارد که در سال 2018 مورد بازبینی قرار گرفته را داشته باشید. اگر قصد دریافت انواع مدرک و گواهینامه ایزو را از سازمان ها معتبر دارید پیشنهاد می کنیم همین الان با شماره زیر تماس بگیرید:

شماره تماس: 09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *