مراحل دریافت ایزو


متاسفانه قوانین و مستندسازی سیستم های مدیریتی و کیفیتی در کشور ما به صورت درست و اصولی رعایت نمی شود. این مساله باعث شده که بسیاری از شرکت های تولیدی و خدماتی با معجزه هایی که این سیستم می تواند در رونق کسب و کار آن ها بکند آشنا نباشند، به همین دلیل امروز سعی می کنیم در خصوص مراحل دریافت ایزو بیشتر توضیح دهیم.

بیشتر مشتریان گرفتن ایزو در ایران چه کسانی هستند؟

ما یک شرکت مشاوره ای و دارای مجوز ثبت و صدور گواهی ایزو هستیم. بیشتر کسانی که برای گرفتن استاندارد به ما مراجعه می کنند از روی ناچاری و یا بالا بردن رزومه کاری شرکت هستند. در حال حاضر مشتریان ایزو در ایران به 3 دسته تقسیم بندی می شوند:

  1. مدیرانی که قصد دارند در یک گرید کاری معتبر و یا در یک مناقصه شرکت کنند به دنبال دریافت ایزو هستند.
  2. اشخاصی خواهان دریافت سیستم مدیریتی مربوط به کسب و کار خود هستند و برای ارتقاء شغلی و توسعه کسب و کار خود بدان نیاز دارند.
  3. افرادی که هیچ آشنایی با آن ندارند و صرفا می خواهند اطلاعات کامل و جامعی در خصوص آن به دست بیاورند و یا در این زمینه علاقمند هستند.
مراحل دریافت ایزو

 

تشریح مراحل دریافت ایزو

این مقاله برای کسانی نوشته شده که هیچ آشنایی در خصوص ایزو و استاندارد ندارند. اولین مرحله آشنایی در این خصوص مراحل دریافت ایزو است:

  • اولین مرحله شناخت وضعیت کسب و کار شما در این خصوص است. مرحله آشنایی با سیستم کسب و کار شما برای کارشناسان و مشاورین ما از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ( شناسایی نقاط قوت و ضعف سیستم کاری شما و همسو کردن الزامات ایزو در جهت رفع نواقص و ضعف های سیستم کاری شما، از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.)
  • مرحله بعدی، مناسب ترین استاندارد برای کسب و کار شماست. به فرض مثال صنایع غذایی به ایزو 22000 نیاز دارند، یا صنایع خودروسازی به استاندارد iatf 16949
  • اما گام بعدی پیاده سازی درست و اصولی مستندات ایزو در سازمان شماست. قبل از این کار بهتر است مشاورین ایزو مصاحبه هایی با تمامی مشاغل شغلی داشته باشند و مناسب ترین فرم را برای پر کردن مشاغل کاری در نظر بگیرند. هر کدام از مشاغل صنعتی و خدماتی دارای شرح وظایفی هستند و استاندارد های ایزو به صورت درست تمامی این مشاغل را تعریف کرده است.
  • گام نهایی در خصوص مراحل دریافت ایزو مربوط می شود به ممیزی داخلی. این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است چون که به ما نشان می دهد که آیا سیستم های مدیریتی و کیفیتی پیاده سازی شده در سطح سازمان به صورت درست و اصولی پیاده سازی شده است یا خیر. چک لیست های ممیزی و صورت سوالاتی در این خصوص طراحی شده که می توانید جهت دریافت آن با کارشناسان و مشاورین ما ارتباط بگیرید.
دریافت ایزو

هزینه گرفتن ایزو

هزینه دریافت ایزو به صورت جدول زیر آورده شده است:

هزینه دریافت ایزو عمومی چون ایزو 9001

هزینه دریافت ایزو تخصصی چون 17025

5 میلیون تومان

20 میلیون تومان

این هزینه ها به صورت تقریبی است و برای تعیین دقیق قیمت ایزو بهتر است با کارشناسان و مشاورین ما ارتباط بگیرید تا با دریافت اطلاعات از کسب و کار شما به صورت کامل شرح خدمات شرکت آروین سپهر دیار را خدمت شما ارسال کنند.

شماره تماس: 09902702205

شماره تماس: 09185210731

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *