سایت ایزو

در این مقاله به معرفی سایت ایزو و چگونگی دریافت انواع خدمات آن می پردازیم پس در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی در این خصوص به دست آورید.

سایت ایزو چیست؟

سایت ایزو به سایت اصلی استاندارد جهانی با آدرس WWW.ISO.ORG گفته می شود.  این سایت ارائه دهنده انواع استاندارد های مختلف و در واقع تایید کننده و منتشر کننده آن ها است و به هیچ عنوان صدور گواهینامه های استاندارد ایزو را انجام نمی دهد. سایت ایزو یک نهاد به نام IAF( INTERNAIONAL ACCREDITATION FORUM) را با هدف صدور گواهینامه ایزو و تایید آن، به کسب و کار جهانی معرفی نموده است. این نهاد از تجمع نمایندگان اکثر کشور ها تشکیل شده است که به هر کدام از نمایندگان AB گفته می شود. برای دستیابی و کسب اطلاعات درباره AB لیست تمامی کشورهایی که در IAF نمایندگی دارند، می توانید آن را در سایت رسمی IAF به آدرس WWW.IAF.NU مشاهده کنید. مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تنها نماینده کشور ایران در IAF می باشد. AB ها به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند.

  • AB کشور انگلستان : UKAS
  • AB کشور آلمان : DAKKS
  • AB کشور سویس : SAS

مراکز AB نمی توانند گواهی ایزو صادر کنند و صدور گواهینامه و مدارک ایزو را به مراکزی واگذار کرده که به آن ها مراکز CB گفته می شود. CB ها زیر مجموعه های AB هستند. مراکز دولتی و رسمی از اعتبار بالاتری برخوردارند و تاییدیه سازمان IAF را به دست آورده اند اما این به این معنا نیست که مراکز خصوصی غیر معتبرند و نمی توان به آن ها اعتماد کرد. هر CB که توانایی صدور مدرکی با قابلیت استعلام و دارای کد ریجستری در سایت ایزو، صادر کند، یک مرکز CB معتبر به حساب می آید. صدور گواهینامه های ایزو در مراکز خصوصی بسیار سریع تر و کم هزینه تر از مراکز دولتی است زیرا بسیاری از آن ها به پیاده سازی عملیاتی نیازی ندارند و می توان از آن ها صرفا درخواست صدور مدرک آنلاین در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه را داشت. اگر شما برای دریافت گواهینامه ایزو، نهاد های دولتی را انتخاب کنید حتما باید پروسه طولانی مدت جلسات مشاوره حضوری که 6 جلسه است و ماهی دو بار برگزار می گردد طی کنید. اما اگر هدف شما برای اخذ ایزو صرفا دریافت مدرک آن است انتخاب CB های خصوصی گزینه خوبی است.

سایت ایزو
businessman working with computers service Quality assurance, Guarantee, Standards, ISO .

سایت استاندارد ایزو چه خدماتی ارائه می دهد؟

داشتن گواهینامه ایزو منافع بسیاری به همراه دارد که شرکت ها را مجاب به اخذ آن می کند.

  • ارائه روش های آزمایش شده برای بهترین عملکرد.
  • داشتن یک نوع گواهینامه شناخته شده جهانی، که جذب و فعال کردن اشخاص ثالث را برای همکاری با شما آسان تر می کند.
  • به شما کمک می کند که بتوانید نشان دهید، برندی هستید که مشتریان می توانند به آن اعتماد کنند.

دریافت گواهینامه از سایت ایزو اطمینان حاصل می کند که سازمان شما استاندارد های جهانی کیفیت و ایمنی را رعایت می کند، اعتماد مشتری و قابلیت اطمینان محصول را افزایش می دهد. تعهد به مدیریت انطباق با استاندارد ایزو، عملیات را ساده تر می کند و به طور قابل توجهی خطاها را کاهش می دهد.

ایزو خدمات مرتبط با ریسک را به مشتریان خود ارائه می دهد:

  • خدمات خطوط بیمه از جمله متن استاندارد برای فرم های بیمه
  • اطلاعات درباره کد های آتش نشانی و ساختمان
  • جمع آوری داده ها
  • ارائه خدمات بیمه ای برای نمایندگان
  • غرامت کارگران

سایت ایزو، برای انواع کسب و کار ها استاندارد های جامعی را معرفی کرده است که سازمان ها با پیشبرد آن ها شرکت ها می توانند از لحاظ درآمد و مدیریت منابع انسانی به بالاترین حد کیفیت و ترقی دست یابند. استاندارد هایی در زمینه محیط زیست و مدیریت کیفیت، تقریبا استاندارد های جامعی هستند که با دریافت گواهینامه آن ها می توانید تابعیت خود را از استاندارد های جهانی اثبات کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ گواهینامه ایزو می توانید با تیم ایزوکده از طریق وبسایت یا تماس تلفنی در ارتباط باشید.

09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *