گواهینامه ایزو بدون ممیزی


آیا دریافت گواهینامه ایزو بدون ممیزی امکان پذیر است؟ در این جا می خواهیم به شرایط و تبصره هایی اشاره کنیم که شرکت می تواند بدون انجام ممیزی مدرک ایزوی معتبر دریافت کند.

آیا دریافت گواهینامه ایزو بدون ممیزی امکان پذیر است؟

بدون شک برای داشتن مدرک ایزویی معتبر، رد کردن برنامه های ممیزی برای شرکتی که صلاحیت صدور گواهی ایزو را دارد مهم است، پس نمی توانیم بگوییم که بدون انجام ممیزی، می توانیم مدرک ایزوی معتبر و بین المللی بگیریم. اما به نظر می رسد برخی از سازمان ها جهت صدور مدرک ایزوی معتبر نیازی به ممیزی حضوری ندارند و ما در این جا می خواهیم به معرفی این گونه از سازمان ها بپردازیم.

گواهینامه ایزو

آیا گواهینامه ایزو بدون بررسی معتبر است؟

شکی که وجود دارد این مساله است که اگر شرکت مورد نظر ممیزی را برای شما انجام ندهد، گواهینامه معتبری به شما داده می شود و یا فیک است و اصلا راه های تشخیص گواهینامه ی ایزوی اصل از فیک چیست؟ در این جا می خواهیم به مواردی اشاره کنیم که اگر سازمان مورد نظر بدون انجام ممیزی مدرک ایزو صادر کرد تشخیص دهید که آیا سندی که برای شما صادر شده است اصل است یا خیر:

  1. اولین اقدام درج نشان iaf در پایین گواهینامه ای است که صادر می شود.
  2. آیا شرکت گواهی دهنده که مدرک ایزو را برای شما صادر کرده است تحت اعتبار iaf هست یا خیر. برای فهمیدن این موضوع نخست باید وارد سایت iaf.nu بشوید و ببینید که آیا اسم مرجع صادر شده در لیست سایت هست یا خیر
  3. اما قدم بعدی برای تشخیص مدرک ایزوی معتبر از فیک، داشتن اکریدت بادی است که در اصطلاح به آن ab می گویند. هر مدرک ایزوی معتبری بایستی دارای یک ab مشخصی باشد که مرجع اعتباربخشی آن به حساب می آید. یعنی کد ریجستری که در پایین گواهینامه ایزو قید می شود بایستی در دو سایت مورد استعلام قرار گیرد. اولین سایت خود آدرس شرکت گواهی دهنده است و سایت بعدی ab است که مرجع اعتباربخشی مدرک به حساب می آید.
گواهینامه ایزو بدون ممیزی

دریافت گواهینامه ایزو بدون ممیزی چقدر هزینه دارد؟

بدون شک اگر شما موفق شوید گواهینامه ایزویی دریافت کنید که معتبر باشد اما ممیزی نخواهد، هزینه کم تری را به نسبت ایزویی پرداخت می کنید که نیازمند ممیزی حضوری باشد. چون که برای آمدن کارشناسان وقت جهت انجام دادن ممیزی بایستی هزینه های اضافی از جمله، ایاب و ذهاب کارشناسان، دستمزد کارشناسان و تهیه و پر کردن چک لیست های طراحی شده پرداخت کنید.

در حال حاضر شرکت آروین سپهر دیار می تواند برای شما گواهینامه ایزو بدون ممیزی صادر کرد که صد البته دارای اعتبار زیادی است. این مدرک از کشور آمریکا و تحت اعتبار iaf است و اسم مدرک g-certi است. هم چنین هزینه ثبت و صدور چنین مدرکی در سال 1401 چیزی در حدود 10 میلیون تومان است. هم چنین مدت زمان ثبت و صدور چنین مدرکی مابین 1 ماه الی 45 روز است.

پس اگر خواهان مدرک ایزوی معتبر و بین المللی هستید بایستی سریع اقدام کنید چون ثبت و صدور چنین مدرکی حدود 1 ماه زمان می برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *