اخذ گواهینامه gmp


برای آخرین بار وزارت غذا و دارو، اخذ گواهینامه gmp را برای صنایع غذایی اجبار کرد. به همین دلیل می خواهیم در این مقاله به روش هایی بپردازیم که در آخر منجر به دریافت این مدرک بین المللی می شود پس با ما همراه باشید.

استاندارد gmp چیست؟

روش های خوب ساخت و تولید موضوعی است که در شرکت های مواد غذایی و دارویی از اهمیت زیادی برخوردار است. زمانی یک محصول مواد غذایی به بهترین کیفیت ممکن تولید می شود که موارد زیر در آن رعایت شود:

  • اول از همه نحوه انتقال مواد اولیه به داخل کارخانه مهم است. این که با چه وسیله ای این مواد اولیه به کارگاه تولیدی آورده می شوند، نحوه بسته بندی آن و هم چنین شرایط محیطی نگهداری آن شامل دما و نور کافی، از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تا این مواد اولیه را از آلودگی های محیطی به دور سازیم
  • انتقال این مواد اولیه به داخل خط تولید کارخانه نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. نحوه انتقال باید به گونه ایی باشد که هیچ گونه آلودگی از محیط وارد آن نشود و رعایت کردن این اصل با استفاده از الزامات استاندارد gmp امکان پذیر است.
  • مرحله جداسازی آلودگی های سازمانی و نحوه انتقال آن به بیرون از کارخانه خود موضوع مهمی است که در هنگام اخذ گواهینامه gmp بسیار به این نکته توجه می شود. شاید در اصل این موارد بسیار ساده به نظر برسند اما در هنگام مواجه با آن لازم است نکات زیادی را مورد توجه قرار دهیم.
گواهینامه gmp

اخذ گواهینامه gmp چگونه امکان پذیر است؟

برای اخذ این مدرک لازم است چند نکته رعایت شود. گرفتن این استاندارد در سازمان های صنایع غذایی و دارویی در کشورهای آمریکایی و اروپایی بسیار محبوب است و ممکن نیست سازمانی در این زمینه کار کند و این استاندارد و گواهینامه مربوط به آن را نداشته باشد.

در واقع الزامات مربوط به این استاندارد بهترین شرایط را جهت نحوه تولید یک محصول غذایی فراهم می کند. شرایط بهداشتی محیط کار و کارمندان سازمان اصل مهمی است که در مستندات gmp مورد بررسی قرار می گیرد. هم چنین برای اخذ گواهینامه gmp لازم است که نکات زیر رعایت شود:

  • استریل کردن شرایط محیطی کارخانه و هم چنین پوشش کارمندان سازمان
  • در هنگام شکایت یک مشتری از کیفیت مواد غذایی تولید شده در سازمان، این شکایت به صورت درست و اصولی مورد ارزیابی قرار گرفته و عاملین ایجاد چنین نارضایتی در سازمان شناسایی شود و در جهت رفع و رجوع آن اقدام گردد.
  • تمامی مستندات و الزامات نگارش شده مربوط به استاندارد gmp بایستی به صمع و نظر تمامی کارمندان سازمان برسد تا به وسیله این مستندات ارائه شده اصول مربوط به استاندارد پیاده سازی شود.
  • تمامی روندهای تولید مواد غذایی در سازمان بایستی زیر نظر کارشناسان شرکت آروین سپهر دیار انجام بگیرد.
استاندارد gmp

مدارک لازم جهت صدور گواهینامه gmp

اگر تصمیم به صدور مدرک gmp برای سازمان خود گرفته اید لازم است بدانید این گواهینامه بایستی از مرجعی برای شما صادر شود که مورد تایید سازمان غذا و دارو باشد. مدرکی که زیر نظر این ارگان نباشد هیچ گونه رسمیتی برای شما ندارد و به احتمال زیاد نمی توانید از آن بهره ای ببرید.

زمانی که شما گواهینامه ای دریافت می کنید که زیر نظر ارگان غذا و دارو باشد می توانید محصول خود را به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر کنید و تولید خود را رونق ببخشید. هم چنین می توانید در همایشات و مناقصات معتبر و بین المللی امید برنده شدن داشته باشید و این مساله تنها با گرفتن گواهینامه gmp معتبر امکان پذیر است.

برای صدور آن این مدارک لازم است:

  • اسم شرکت و یا برند خود را به ثبت رسانده باشید.
  • اسم محصول و یا محصولات خود را به همراه نقشه فرآیند تولید آن ارسال کنید.
  • زمینه فعالیت
  • آدرس سازمان

لازم است که برای اخذ گواهینامه gmp این موارد را از قبل انجام داده باشید و این مساله از پیش نیازهای گرفتن gmp است. هزینه دریافت این سند رسمی حدودا 10 میلیون تومان است که در طول پروژه پیاده سازی و صدور گواهی این هزینه پرداخت می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت گواهی gmp می توانید همین الان با کارشناس فنی و مشاور ما در این زمینه ارتباط بگیرید تا به بهترین شکل ممکن در این زمینه راهنمایی شوید.

شماره همراه: 09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *