گواهینامه ایزو 31000


در این مقاله، به اختصار به کاربرد گواهینامه ایزو 31000 و مهارت هایی که با یادگیری اصول این استاندارد کسب خواهید کرد، پرداخته ایم.

اخذ گواهینامه ایزو 31000

گواهینامه ایزو 31000 صلاحیت یک سازمان برای مواجهه با ریسک های احتمالی را نشان میدهد. ایزو 31000 یک استاندارد بین‌المللی در حوزه مدیریت ریسک است. این استاندارد در بر دارنده اصول، چارچوب و پروسه های مدیریت ریسک است. به کمک این استاندارد سازمان ها میتوانند برای مواجهه با ریسک هایی که احتمالا در آینده با آنها روبرو میشوند، تصمیمات صحیحی را اتخاذ کنند. در کل مطابق این فرآیندها، یک سازمان برای پیاده سازی مدیریت ریسک، ابتدا باید شرایط و موقعیت های احتمالی آینده را شناسایی کند. سپس لازم است خطرات و ریسک های مرتبط با هر کدام از آن موقعیت ها را مشخص کند و آنها را مورد ارزیابی قرار دهد. پس از این مراحل نوبت برنامه ریزی دقیق و اخذ تصمیمات صحیح برای مقابله با این ریسک ها است. در نهایت، سازمان باید تاثیر این ریسک ها روی عملکرد خود را بررسی نموده و برای موقعیت ها و خطرات احتمالی بعدی آمادگی لازم را کسب کند.

گواهینامه ایزو 31000

اخذ ایزو 31000

صاحبان کسب و کارهای مختلف، مدیران و تمام شاغلینی که در کار خود با ریسک هایی مواجه هستند، میتوانند با دریافت گواهینامه ایزو 31000 مهارت های کنترل ریسک خود را افزایش دهند. با گذراندن دوره آموزشی ایزو 31000 یاد میگیرید که چگونه با بررسی مداوم فرآیندها و سیستم ها به اهداف تجاری خود دست پیدا کنید. اصول و روش های مدیریت ریسک باید با چارچوب نظارتی و کنترلی شما ادغام شوند. باید بتوانید آنها را به بخشی از پروسه برنامه ریزی در سطح عملیاتی و استراتژیک سازمان تبدیل کنید. فرآیند مدیریت ریسک به شما کمک میکند تا انتخاب های آگاهانه ای داشته باشید، اولویت ها را شناسایی کرده و در مواقع حساس مناسب ترین واکنش را نشان دهید. با شناسایی ریسک های پیش رو میتوانید برای به حداکثر رساندن توانایی خود در کسب سود و در عین حال به حداقل رساندن احتمال ضرر، بهترین برنامه ریزی را داشته باشید. همچنین یاد میگیرید، اقدامات لازم را به صورت سیستماتیک، هدفمند و در زمان مناسب شان انجام دهید.

ایزو 31000 به شما یاد میدهد چگونه اطلاعات مفید را شناسایی کرده و بر اساس آنها برنامه ریزی کنید. همچنین می آموزید که چگونه بین مدیریت شاخص های ریسک و فعالیت های داخل و خارج از سازمان و عوامل انسانی و فرهنگی تعادل برقرار کنید. این دوره به شما نشان می دهد که دو عامل شفافیت و برقراری ارتباط با ذینفعان داخل و خارج از سازمان، چگونه بر بهبود مدیریت ریسک تاثیر می گذارند. فرآیند مدیریت ریسک باید انعطاف پذیر باشد و برای چالش هایی که در محیط کار وجود دارند، پاسخ مناسب و سریعی داشته باشد. علاوه بر این، با گذراندن این دوره یاد می گیرید که چگونه می توانید سطح مدیریت ریسک خود را به صورت پیوسته ارتقا دهید و برای تمام اهداف خود و مشکلاتی که ممکن است برای دستیابی به آنها سر راه شما قرار بگیرند، یک راه حل مناسب داشته باشید.

گواهینامه ایزو 31000

گواهینامه ایزو 31000

با توجه به این تفاسیر، اگر قصد دارید دستورالعمل های جامعی را برای بهبود و توسعه سازمان خود در اختیار بگیرید، میتوانید نسبت به دریافت گواهینامه ایزو 31000 اقدام نمایید. ISO 31000 به نحوی طراحی شده است که اداره موقعیت های پیچیده را برای شما ساده کند و به شما در تصمیم گیری های حیاتی و مهم مدیریتی کمک کند. در برنامه ریزی برای مدیریت ریسک با تعیین نقش ها، اختیارات، سمت ها و مسئولیت های سازمانی و … به راحتی میتوانید تهدیدهای اساسی را به فرصت های فوق العاده تبدیل کنید.

صرف نظر از اندازه و زمینه فعالیت تان، گواهینامه ایزو 31000 با ارتقا سطح مدیریت ریسک شما، در اصل موفقیت سازمان و کسب و کارتان را تضمین میکند. با شرکت در دوره های آموزشی ISO 31000 و کسب مهارت های لازم برای مدیریت ریسک، از کسب و کار خود محافظت

خواهید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *