سازمان های آزمایشگاهی معتبر برای کا کردن با شرکت های داخلی و خارجی به گواهی ایزو 17025 نیاز دارند و این گواهی زمانی صادر می شود که سیستم مدیریت آزمایشگاه به صورت کامل اجرایی شود.
منظور از سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه، مسائلی است که به تست های داخلی آزمایشگاه ربط داشته باشد. برای اخذ گواهی ایزو 17025 باید 5 مرحله به صورت مجزا و کامل انجام شود. وظیفه صدور این گواهی بر عهده سازمان تایید صلاحیت ملی ایران، یا همان سازمان استاندارد است. اما وظیفه پیاده سازی و مشاوره آن بر عهده شرکت های مشاوره ای است.
چگونگی اخذ گواهی ایزو 17025
برای این که بتوان گواهی ایزو 17025 را برای سازمان اخذ کرد باید 4 مرحله انجام شود، این مراحل شامل:
- مرحله شناخت و ارزیابی از سازمان جهت سنجیدن امکانات و زیر ساخت های مربوط به آن
- مرحله عدم قطعیت های آزمون
- طراحی و اجرای کنترل کیفیت
- طراحی تست های مورد نظر
- ممیزی های مربوط به سازمان استاندارد
در بین این مراحل مرحله عدم قطعیت های آزمون از درجه اهمیت بسیار بالایی در میان این استاندارد برخوردار است.
هزینه گواهی ایزو 17025
اما هزینه مربوط به اخذ این گواهی زیاد نیست و بستگی به نظر سازمان استاندارد دارد، اما هزینه مشاوره و پیاده سازی این استاندارد بالای 10 میلیون تومان است. و بستگی به شرایط آزمایشگاه و هم چنین تعداد شیفت های کاری و طراحی و استقرار نرم افزار کنترل کیفیت را دارد. معمولا مدت زمان اخذ این گواهی 4 ماه به طول می انجامد و این زمان ممکن است به دلیل کمبود امکانات آزمایشگاه بیشتر هم شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
شماره موبایل: 09902702205
شماره ثابت: 08733230268
بدون دیدگاه