پیاده سازی ایزو 9001


جهت پیاده سازی ایزو 9001 برای شرکت لازم است یک سری اصول و قوانین رعایت شود که در این مقاله به تمامی این قوانین می پردازیم تا مدیران سازمان درک بهتری از این استاندارد داشته باشند.

استاندارد ایزو 9001 چیست؟

اولین استاندارد که در سازمان جهانی ایزو مورد نگارش قرار گرفت سیستم مدیریت کیفیت یا همان ایزو 9001 است. در حال حاضر آخرین ویرایش این استاندارد مربوط به سال 2015 است که به تمامی مسائلی که یک سازمان با آن درگیر است اشاره می کند.

به نوعی استاندارد ایزو 9001 مادر تمامی ایزوهای دنیاست و همه چیز از این استاندارد نشات می گیرد. این مساله اهمیت و جایگاه سیستم مدیریت کیفیت را مشخص می کند و معلوم می سازد که تمامی شرکت های فعال به گرفتن آن نیازمند هستند.

پیاده سازی ایزو 9001

نحوه پیاده سازی ایزو 9001

اگر شما مدیر یک سازمان هستید و قصد پیاده سازی مستندات ایزو 9001 را در سازمان خود دارید بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. تیم همکاری خود را در جهت پیاده سازی ایزو 9001 در سازمان تشکیل دهید. در این تیم قابل اعتمادترین و دلسوزترین فردی که به شما نزدیک است را به عنوان نماینده خود به کارشناسان معرفی کنید تا تمامی آموزش های این استاندارد و اطلاعات مربوط به آن را به شما منتقل کند.
  2. یک جلسه آشنایی با وضعیت سازمان شما توسط مشاورین فنی ما گذاشته می شود. در این جلسه ارزیابی کلی از وضعیت سازمان صورت می پذیرد و در صورت نیاز اصلاحیه هایی باید در داخل شرکت انجام بگیرد.
  3. ساعت کاری مشاورین و هم چنین تعداد جلساتی که به سازمان می آیند بایستی تعیین شود. معمولا برای مشاوره و پیاده سازی این استاندارد لازم است که هر 2 هفته یک بار و در طول مدت زمان 3 ماه این استاندارد اجرایی شود و آماده برای ممیزی نهایی
  4. امکانات لازم را در اختیار مشاورین قرار دهید. این امکانات می تواند شامل نرم افزار و سخت افزارهای کاربردی باشد. هم چنین شرایط محیطی سازمان شما به گونه ای باشد که هیچ گونه وقفه ای در اجرایی کردن الزامات ایزو پیش نیاید و هر آنچه که یک کارشناس به پیاده سازی ایزو نیازمند است را باید در اختیار ایشان قرار دهید.
  5. بعد از اتمام مشاوره و پیاده سازی مستندات لازم است کلیه چک لیست های مربوط به این استاندارد تهیه و طراحی گردد. این چک لیست ها شامل صورت سوالاتی است که با پاسخ دهی به آن متوجه می شویم که آیا الزام مورد نظر در سازمان درست پیاده سازی شده است یا خیر.
  6. بعد از انجام دادن کلیه این موارد سازمان آماده می شود برای ممیزی نهایی و در صورت مثبت بودن و نداشتن عدم انطباقی در سازمان، گواهینامه ایزو 9001 از شرکت معتبر و بین المللی صادر می شود.
ایزو 9001

هزینه پیاده سازی ایزو 9001

کلیه هزینه های مربوط به مشاوره و پیاده سازی این استاندارد، مابین 25 الی 30 میلیون تومان است. این میزان هزینه برای شرکت های متوسط با حدود پرسنل بین 20 الی 200 نفر می باشد و کم تر و بالاتر از این موارد بایستی سنجیده شود.

پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید:

شماره همراه: 09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *