اخذ ایزو 17025


یکی از استانداردهای مهم در حوزه آزمایشگاهی، ایزو 17025 است. گرفتن این استاندارد شرایط و ضوابط مختلفی دارد به همین دلیل در این مقاله راهنمایی کامل در خصوص مراحل اخذ ایزو 17025 را انجام داده ایم.

چرا گرفتن استاندارد ایزو 17025 مهم است؟

این استاندارد برای تایید صلاحیت آزمایشگاه هایی است که کارهایی فنی و تخصصی را در زمینه، کنترل و بازرسی انجام می دهند. هم چنین شرکت های تولیدی که خود آزمایشگاه های مستقلی دارند به داشتن ایزو 17025 نیاز دارند چون که یک آزمایشگاه قلب تپنده یک شرکت تولیدی است.

اخذ ایزو 17025

ایزو 17025 شامل چه موارد است؟

اگر بخواهیم به صورت کوتاه و خلاصه وار، الزامات مربوط به این استاندارد را تشریح کنیم بایستی آن را به 5 دسته کلی تقسیم بندی کنیم:

  1. گزارش دهی نتایج آزمون که این ارزیابی با بهره گیری از روش های آماری هم چون spss و مینی تب امکان پذیر است.
  2. نحوه تعامل و برقرار ارتباط آزمایشگاه با سایر بخش های سازمان
  3. بررسی الزامات منابع سازمان که شامل کارکنان، تسهیلات و شرایط محیطی، تجهیزات، ردیابی اندازه شناسی و محصولات و خدمات است
  4. الزامات فرآیندی سازمان که شامل کنترل داده و مدیریت اطلاعات، اطمینان حاصل کردن از نتایج آزمایش، بررسی قاطع بودن نتیجه آزمون، مدیریت اقلام آزمون، گزارش گیری از نتایج آزمایش با استفاده از روش های آماری پیوسته، سوابق فنی و چگونگی نمونه برداری است.
  5. الزامات سیستماتیک که بیشتر مربوط به استاندارد ایزو 9001 است. که قبلا در خصوص الزامات این استاندارد به صورت مفصل و کامل توضیح داده ایم.
اخذ ایزو 17025

جهت اخذ ایزو 17025 باید چه کاری انجام دهیم؟

برای گرفتن استاندارد حتما به یک مشاور و راهنما در کنار خود نیاز دارید تا بتواند مراحل بالا را به صورت حرفه ای در سازمان شما به اجراء دربیاورد. اما خود گرفتن مدرک این ایزو از سازمان استاندارد ایران یا همان ناسی است. که به صورت کاملا سخت گیرانه ممیزی های خود را به اجراء در می آورد و در صورت عدم انطباق مدرکی برای سازمان شما صادر نمی شود. پس خود به تنهایی نمی توانید این ایزو را دریافت کنید.

در این جا مراحل اخذ ایزو 17025 را به 3 دسته کلی تقسیم بندی می کنیم:

  • دریافت راهنما و مشاوره اولیه در خصوص شرایط گرفتن ایزو 17025 و هم چنین پایش و اندازه گیری شرایط محیطی آزمایشگاه برای بررسی آمادگی سازمان شما در قبال اجرای استاندارد
  • مشاوره، پیاده سازی و آموزش الزامات استاندارد ایزو 17025 توسط کارشناس فنی شرکت آروین سپهر دیار که حدودا 3 ماه به طول می انجامد.
  • بعد از اتمام مشاوره و پیاده سازی استاندارد حتما بایستی اطلاعات اجراء شده در سازمان شما، در سایت سازمان استاندارد ایران ثبت شود. بارگذاری مدارک پیاده سازی شده در سایت سازمان استاندارد تخصص و تجربه نیاز دارد و این کار هم توسط شرکت ما انجام می گیرد.

همان طور که مشاهده کردید مراحل اخذ ایزو 17025 در ایران زیاد است و برای این کار احتیاج است که ما در کنار شما عزیزان باشیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه خود را دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و راهنمایی و مشاوره تخصصی با شماره زیر تماس بگیرید.

شماره همراه: 09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *