گواهینامه ایزو 10004


برای گرفتن گواهینامه ایزو 10004 در سازمان لازم است که مشتریان ناراضی شرکت را شناسایی کنیم. شناسایی این مشتریان خود الزامی است که در دستورالعمل های سیستم مدیریت رضایتمندی مشتریان نهفته است.

استاندارد ایزو 10004 چه کاری انجام می دهد؟

زمانی که یک مشتری از خدمات و یا محصولات شرکت ما استفاده می کند یا راضی است یا ناراضی. اگر ناراضی باشد به احتمال خیلی کم در خصوص این نارضایتی خود با مجموعه ما صحبت نمی کند اما بدون شک این مشتری ناراضی با دیگر افرادی که قصد دارند از ما خرید کنند صحبت خواهد کرد و این مساله موجب انصراف این مشتریان از خرید محصولات و خدمات ما می شود و همین مساله بدون این که متوجه چیزی شویم آسیب جبران ناپذیری به شرکت ما وارد می کند. به همین دلیل گرفتن گواهینامه ایزو 10004 برای تمامی سازمان ها لازم است.

گواهینامه ایزو 10004

هدف از گرفتن گواهینامه ایزو 10004

تنها هدف گرفتن گواهینامه ایزو 10004 اندازه گیری میزان رضایت مشتریان نیست. در واقع با گرفتن این استاندارد می توان روز به روز برند و شهرت خود را در جامعه هدف خود، معروف تر سازیم. و بیشتر مشتریان سازمان ما را با خوش نامی می شناسند. هم چنین گرفتن این استاندارد کمک می کند که کیفیت خدمات و محصولات خود را بیشتر کنیم و این مساله خود به خود باعث می شود که سودآوری سازمان در طول زمان افزایش پیدا کند. به همین دلیل است که الزامات استاندارد ایزو 10004 در بیشتر استاندارد های روز دنیا هم چون ایزو 9001، 17020 و 17025 آورده شده است. و لازم است که این استاندارد برای تمامی سازمان ها حتی مجموعه هایی که به صورت الکترونیکی و مجازی فعالیت دارند پیاده سازی شود.

ایزو 10004

برای گرفتن ایزو 10004 چیکار کنیم؟

نخستین کاری که برای گرفتن این استاندارد لازم است انجام دهیم شناسایی مشتریان بالقوه و بالفعل سازمان می باشد. اگر تعداد این مشتریان زیاد باشد لازم است که با استفاده از مناسب ترین روش نمونه برداری این جامعه هدف را کوچک تر کنیم.

بعد از انجام این کار بایستی تمام عواملی را که در میزان رضایت مشتریان تاثیر گذار است را شناسایی کنیم. شناسایی این عوامل تنها با استفاده از الزامات ایزو 10004 امکان پذیر است و بایستی توسط دستورالعمل های این استاندارد جلو برویم. این عوامل می تواند شامل میزان در دسترس پذیر بودن و پاسخ گویی افراد سازمان به مشتریان، نحوه تحویل محصولات به مشتری، چگونگی تحویل، قیمت محصولات و خدمات، کیفیت محصولات و خدمات و موارد دیگری است که لازم نیست در این جا ذکر کنیم.

اما روش های اندازه گیری رضایتمندی مشتریان، مهم ترین الزامی است که در مستندات ایزو 10004 موجود است. زمانی که گواهینامه ایزو 10004 به شما تعلق می گیرد تمامی این مستندات به همراه فرم و روش های اجرایی تهیه و طراحی می گردد و برای نماینده مدیریت سازمان ارسال می گردد.

لازم است بدانید که این 3 روش از مهم ترین گام ها جهت اخذ مدرک ایزو 10004 به حساب می آید و اگر دوست دارید که استاندارد را در سیستم خود به اجراء درآورید حتما بایستی از مشاورین و راهنمایان شرکت آروین سپهر دیار کمک بگیرید.

هزینه صدور گواهینامه ایزو 10004

برای دریافت این مدرک ابتدا لازم است که 3 گام بالا در سازمان شما به اجراء درآید و سپس برای سفارش این مدرک اقدام کنید. خوشبختانه شرکت ما هم می تواند مدرک صادر کند و هم روش های پیاده سازی استاندارد را آموزش دهد. در جدول زیر تمامی هزینه های مربوط به ثبت و صدور مدارک ایزو آورده شده است.

هزینه صدور مدرک از آلمان

2 میلیون تومان

هزینه صدور مدرک از انگلستان( تحت اعتبار ascb انگلستان)

3 میلیون تومان

هزینه صدور مدرک از آمریکا (تحت اعتبار iaf)

10 میلیون تومان

تمامی مدارک بالا توسط سازمان ما صادر می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در این زمینه با شماره زیر تماس بگیرید:

شماره همراه: 09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *