درخواست ایزو


برای این که بتوانید گواهینامه استاندارد را برای مجموعه خود دریافت کنید بایستی با صفر تا صد مراحل درخواست ایزو آشنا باشید. به همین دلیل در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم.

چرا گرفتن ایزو در سازمان واجب است؟

مهم ترین خاصیت دریافت ایزو در سازمان، نظم بخشیدن به تمامی بخش های درون شرکت است. در واقع با گرفتن استاندارد هر کارمند و پرسنلی در سازمان متوجه می شود که چه وظیفه ای در مجموعه دارد و سعی می کند بر اساس خط مشی ایجاد شده توسط مستندات ایزو، وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

هم چنین خاصیت بعدی دریافت ایزو، کاهش هزینه هایی است که بیخود و الکی در سازمان ایجاد می گردد. شناسایی و بررسی عواملی که باعث افزایش هزینه های اضافی در سازمان می گردد توسط مستندات و الزامات ایزو امکان پذیر است.

اما خاصیت بعدی که بعد از دریافت خدمات ایزو در سازمان آشکار می گردد، تهیه لیست اهدافی است که با بررسی عوامل داخلی و خارجی سازمان سعی در رسیدن این اهداف، در تمامی پرسنلین سازمان امکان پذیر می شود. این لیست اهداف با استفاده از ماتریس های استراتژی ایزو نوشته می شود.

خدمات ایزو

درخواست ایزو به چند روش امکان پذیر است

اغلب شرکت های مشاوره ای در حوزه ایزو، مشغله کاری بسیار زیادی دارند و اگر سازمانی قصد دریافت ایزو را داشته باشد بایستی سریع قرار داد خود را با این شرکت های مشاوره ای ببندد تا وقفه ای در پروژه پیاده سازی صورت نپذیرد.

اغلب درخواست ایزو در سازمان به دو روش انجام می گیرد که هر روش دارای مزایا و معایبی است که به آن خواهیم پرداخت:

  • روش اول به صورت حضوری است و کارشناسان و مشاورین ایزو با بستن قرارداد و تعیین روزهای مشاوره ای به سازمان می آیند و پروژه پیاده سازی مستندات را انجام می دهند. در واقع این روش می تواند برای سازمان بسیار مهم باشد اگر کارشناس مشاوره دلسوز باشد و تمامی آموزش های مورد نیاز سازمان را ارائه کند و هم چنین فرم هایی که بیشترین تاثیر را برای سودآوری شرکت طراحی کند.
  • روش دوم به صورت غیرحضوری و مجازی است. گاها به دلیل مشغله کاری بسیار زیاد شرکت مشاوره ای، به اجبار از طریق اپلیکیشن های مجازی می توان با مشاورین در ارتباط بود و گام به گام پروژه پیاده سازی و طراحی فرم های ایزو، اجرایی شود. خاصیت این روش در سرعت بخشیدن به پروژه اجرایی کردن الزامات است که در هر لحظه از زمان می توان با کارشناس مربوطه در ارتباط بود و از نظرات کارشناسی وی استفاده کرد. مساله که در این جا مهم است، بدر دسترس پذیر بودن تمامی پرسنلین سازمان در هنگام صحبت با کارشناس ایزو است.

خدمات ایزو

هزینه درخواست ایزو چقدر است؟

اگر تاکنون ایزو را در سازمان خود پیاده سازی کرده اید می دانید که این پروژه ای عظیم است و کارشناسان فنی بایستی ساعت ها وقت خود را بگذارند تا یک فرم مربوط به دپارتمان کاری سازمان شما طراحی گردد. به همین دلیل نمی توان روی این مسائل قیمت ثابتی را گذاشت و می دانید که طراحی یک فرم مناسب برای سازمان شما چقدر می تواند در نظم بخشیدن موثر باشد. به فرض مثال فرم های مربوط به رضایتمندی مشتریان طوری باید طراحی شود که تمامی نظرات مشتریان جمع آوری گردد و سپس به وسیله وزن بخشیدن به هر کدام از این نظرات، رضایتمندی مشتری را به صورت درست و اصولی اندازه گیری کرد. یعنی اگر این فرم ها به درستی جمع آوری نشوند نمی توان نتیجه درستی از آن دریافت کرد.

قبل از اجرای ایزو در سازمان لازم است که کارشناس تمامی مستندات و الزامات ایزو را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره زیر تماس بگیرید:

شماره همراه: 09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *