گواهینامه ایزو 10002

اما می رسیم به یکی از مهم ترین مدارک ایزو که تاثیر بسیاری زیادی در میزان رضایت مشتریان دارد. این مدرک، گواهینامه ایزو 10002 نام دارد و به نوعی تمامی ارگان های دولتی و خصوصی به داشتن این گواهینامه احتیاج دارند. امروز می خواهیم در رابطه با این استاندارد توضیحات کاملی ارائه کنیم.
گواهینامه ایزو 10002، موضوعی است که امروز می خواهیم در رابطه با آن و چگونگی گرفتنش صحبت کنیم. حتما می دانید که مشتریان سازمان به سه گروه تقسیم بندی می شوند. گروه اول راضی هستند و خود به زبان می گویند که از خدمات و محصولات ما راضی هستند. گروه دوم که ناراضی هستند و به زبان می گویند که به شدت از خدمات ما ناراضی هستند. اما گروه سوم ناراضی هستند اما هیچ گاه نمی گویند که از خدمات ما ناراضی هستند و بالاخره یک روزی سازمان را ترک می کنند.

گواهینامه ایزو 10002

استاندارد ایزو 10002 چیست؟

اما هدف و توجه کامل این استاندارد بر روی گروم سوم از این مشتریان که ناراضی هستند اما هیچ گاه به زبان نمی گویند که از خدمات ما ناراضی می باشند. تجربه ثابت کرده که 90 درصد مشتریانی که از یک سازمان ناراضی هستند هیچ گاه انتقاد خود را مطرح نمی کنند. در واقع هدف اصلی گرفتن گواهینامه ایزو 10002 تنها در همین مورد است که کاری کنیم این مشتریان، انتقادات خود را با ما در میان بگذارند اما چگونه؟

گواهینامه ایزو 10002

گرفتن گواهینامه ایزو 10002

زمانی می توان که این مشتریان ناراضی را راضی نگه داشت که دلیل نارضایتی خود را به ما اعلام کنند و ما بتوانیم در حد امکان این نارضایتی را برطرف سازیم. این گونه می توان مشتریان وفاداری برای خود ساخت. در واقع هدف از پیاده سازی ایزو 10002، اجراء کردن فرآیند و سیستمی در یک مجموعه است که به سادگی بتوان بازخوردهای مشتریان را دریافت کرد. اما خود پیاده سازی این سیستم ها، در الزامات ایزو 10002 نهفته است.
به هر حال برای دریافت گواهینامه ایزو 10002 با ما ارتباط بگیرید.


                                     آقای آروین کریمی پور مدیریت: 09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *