هزینه ایزو 9001

آیا صدور ایزو 9001 می تواند به نفع تجارت شما باشد و به شما در دست یابی به اهداف گسترده تان کمک کند؟ اجرای این استاندارد در سازمان اطمینان بیشتری به مشتریان شما می بخشد با این اوصاف آیا با هزینه ایزو 9001 آشنایی دارید و می دانید سرمایه گذاری در این زمینه با ارزش است یا خیر؟

ایزو 9001 چیست؟

ایزو 9001 تضمین مناسبی از کیفیت بالای خدمات و محصولات به مشتریان شما می بخشد. هم چنین این استاندارد اگر به صورت درست و اصولی پیاده سازی شود می تواند در بلند مدت در پس انداز پول کسب و کار شما موثر واقع گردد پس به دنبال هزینه ایزو 9001 نباشید چون که سرمایه گذاری برای اجرای این استاندارد از اهمیت زیادی برای سازمان ها برخوردار است.

هزینه ایزو 9001

این مطلب را حتما بخوانید: مدارک لازم برای گرفتن ایزو کدام است؟

دانستن هزینه ایزو 9001

اگر به صدور گواهینامه ایزو 9001 می اندیشید برخی از مهم ترین پارامترها که در هزینه صدور این مدرک تاثیر گذار است شامل:

  • صنعت شما و پیچیدگی صدور گواهینامه
  • تعداد دپارتمان هایی که صنعت شما دارد
  • تعداد کارمندان در سراسر شرکت چقدر است

این قسمت از حسابرسی است که بخش عمده هزینه ایزو 9001 را شامل می شود. در نتیجه هر چقدر سازمان شما بزرگ تر باشد و فرآیندهای شرکت پیچیده تر باشد قیمت کلی دریافت این استاندارد نیز بالاتر می رود. بر عکس اگر شما یک شرکت کوچک دارید و فرآیندهای کاری شما ساده است پس انتظار داشته باشید که هزینه به مراتب کم تری را برای صدور ایزو پرداخت می کنید.

هزینه ایزو 9001

چگونگی مشاوره ایزو 9001

برای مشاوره و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت، تمامی پرسنلین سازمان نقش به سزایی در اجرایی کردن آن دارند. به همین دلیل گام نخست برای این موضوع ترسیم چارت سازمانی و تخصیص وظیفه هر فرد درون سازمان است. چگونگی ارتباط بین پرسنلین شرکت و نحوه تعامل آن ها با همدیگر موضوع بعدی است که در هنگام پیاده سازی ایزو در کارخانه شکل می گیرد.

گام بعدی که در اجرای این استاندارد مهم است طراحی فرم ها و چک لیست های مربوط به استاندارد است. طراحی هر کدام از این فرم ها با توجه به نیازمندی های شرکت احتیاج ساعت ها وقت و مشورت با پرسنلین سازمان را دارد به همین دلیل مشاورین در هنگام پیاده سازی مستندات ایزو 9001 بایستی بسیار دقت به خرج دهند.

همه این موارد در هزینه ایزو 9001 و افزایش یا کاهش آن تاثیر گذار است پس بهتر است قبل از انجام این پروژه با بستن قرار داد لیست تمامی هزینه های مربوط به ثبت و صدور گواهی ایزو 9001 را دریافت کنید و با اطلاع کامل به سمت انجام دادن این پروژه بروید.

هزینه ایزو 9001

چگونه هزینه های صدور ایزو 9001 را کاهش دهید؟

اما پاسخ دادن به این سوال که هزینه ایزو 9001 را چگونه می توان کاهش داد شاید دغدغه تمامی کسانی است که خواهان دریافت مدرک ایزو هستند. برای کاهش هزینه صدور مدرک بایستی نکات زیر را رعایت کنید:

  • جست و جوی خود را برای سازمانی که مقرون به صرفه ترین گواهی ایزو را صادر می کند آغاز کنید. این کار را قبل از قسمت پیاده سازی استاندارد انجام دهید.
  • جلسه ای را با اعضای هیئت مدیره شرکت و مقامات پایه بلند برگزار کنید و به آن ها گوشزد کنید که قرار است سیستم مدیریت کیفیت قرار است در سازمان شما به اجراء درآید. متاسفانه برخی از مدیران این سیستم را رعایت نمی کنند و برخی از مدیران پایه بلند بعد از اتمام پیاده سازی مستندات ایزو تازه می فهمند که سیستم مدیریت در سازمان به اجراء درآمده است و این قضیه می تواند هزینه ایزو 9001 را افزایش دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صدور مدرک ایزو و مشاوه آن با ما تماس بگیرید.

 
                                     آقای آروین کریمی پور مدیریت: 09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *