برای این که بتوانیم ایزو 10002 رضایتمندی مشتری را در کسب و کار خود به درستی پیاده سازی کنیم نیاز به مشاوره داریم. هم چنین در مشاوره مربوط به این استاندارد 3 اصل بسیار مهم اجراء می شود و بیشتر در این مقاله می خواهیم به این 3 اصل بپردازیم، پس با ما همراه باشید.
دلیل اهمیت ایزو 10002 رضایتمندی مشتری چیست؟
مهم ترین دلیل اهمیت گرفتن ایزو 10002 رضایتمندی مشتری به افزایش میزان رضایت مشتری و در نتیجه خرید آن از سازمان برمی گردد. بایستی بدانیم قدرت در دست مشتری است و ما بر اساس خواسته های مشتری باید اقدام کنیم چون پول در دست مشتری است و اگر از کسب و کار و روش ما خوشش نیاید مطمئنا از ما خرید نمی کند و به رقبای ما پناه می برد پس دلیل اهمیت گرفتن این استاندارد افزایش میزان رضایتمندی مشتری و در نتیجه کسب اعتماد وی است.
اصول پیاده سازی ایزو 10002 چیست؟
جهت مستندسازی الزامات این استاندارد نیاز به 3 اصل داریم که باید در سازمان اجراء شود:
- اصل اول شناسایی خواسته های اولیه مشتری است. برآورده سازی خواسته های اولیه مشتری یکی از اصلی ترین مراحل جهت اعتمادسازی وی است. ( نحوه تحویل بار، تاریخ تحویل بار، دیر نکردن در ارسال بار و یا ارائه خدمات به مشتری) تمامی این موارد از اصلی ترین خواسته های وی به حساب می آید.
- اصل دوم اجرای خواسته هایی که در ذهن مشتری است ولی نیاز اولیه وی محسوب نمی شود. به فرض مثال بالا بردن کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده بنابه آن چیزی که در ذهن مشتری است می تواند گام مهمی در افزایش رضایتمندی مشتری به حساب آید.
- گام آخر اجرای خواسته هایی که اصلا در ذهن مشتری نیست اما با اجرای آن به واقع وی را غافلگیر می کنیم و باعث می شود که اعتماد صد درصدی به مجموعه و کسب و کار ما داشته باشد. به فرض مثال ارائه تخفیف های فصلی، قرار دادن اشانتیون به همراه ارسال بار به مشتری. این ها مواردی است که می تواند مشتری را بسیار ذوق زده کند و به کسب و کار ما علاقمند شود و تبدیل به مشتری وفادار سازمان شود.
هزینه اجرای ایزو 10002 رضایتمندی مشتری
اما هزینه اجرای این استاندارد در حال حاضر 3 میلیون تومان است. هزینه دریافت مدرک بین المللی ایزو 10002 رضایتمندی مشتری 1 میلیون تومان است.
شماره همراه:
خانم محمدی مدیر فروش: 09185210731 |
آقای آروین کریمی پور مدیریت: 09902702205 |
بدون دیدگاه