ثبت ایزو زیر نظر سازمان استاندارد، پس از انجام ممیزی ها و رفع عدم برابری امکان پذیر است که این فرآیند مهم توسط نمایندگی مجاز آروین ایزو به راحتی انجام می شود. برای شفاف سازی بیشتر ما در این مقاله تمامی شرایط ثبت نام ایزو تا زمان دریافت گواهینامه را برای سازمان هایی که خواهان کسب بهره وری بیشتر هستند، بازگو خواهیم کرد.

مقدمه:

(ایزو) یک نهاد بین المللی است که از نظر کیفیت محصول، سلامت و عملکرد برای شرکت ها راهنمایی ارائه می دهد. ایزو در سطح جهانی به رسمیت شناخته و پذیرفته شده است و می تواند توسط همه شرکت های تازه تاسیس، و یا با فعالیت چند ساله، جهت افزایش کارایی، کیفیت و سود اجرا شود. به همین دلیل ثبت ایزو مهم است زیرا اعتبار خدمات یا محصول شما را افزایش می دهد.

پیش نیاز ثبت نام ایزو:

قبل از دریافت استاندارد ایزو مراحل زیر باید در نظر گرفته شود:

  1. اولین کار این است که بهترین استاندارد ایزو را برای مشاغل خود انتخاب کنید که به سود دهی بیشتر دست پیدا کنید.
  2. مرحله دوم یافتن بهترین ثبت کننده / نماینده ایزو است که دارای مجوز های لازم از سازمان صنعت و معدن و تجارت باشد.
  3. لازم است بدانید که انواع استانداردها، می تواند دارای گواهی IAF و یا بدون IAF باشد. اعتبار IAF فقط اعتبار بیشتری به گواهینامه می دهد و عدم وجود اعتبار آن بر قانونی بودن گواهینامه تأثیر نمی گذارد.
    ثبت ایزو

 ثبت ایزو فوری:

در آروین ایزو، متخصصان ما به شما در تمامی مراحل ثبت نام جهت دریافت ایزو کمک می کنند. روند در شرکت ما شامل موارد زیر است:

  1. تکمیل فرم ایزو: که این فرم باید با اطلاعات کامل و اسناد مربوطه پر شود. برخی از داده ها مانند جزئیات مربوط به ماهیت تجارت، آدرس شرکت و سالهای فعالیت می باشد.
  2. مشاوره: از آنجا که استاندارد ها متفاوت است و انواع مختلفی از گواهینامه ها را دارا می باشد، در نتیجه بهتر است برای انتخاب کاربردی ترین استاندارد و اعتبار سنجی مناسب، با یک متخصص مشورت شود.
  3. ارسال سند: هر سندی که برای ما ارسال می شود، اطلاعات آن بررسی می گردد. و پس از واریزی وجه اقدامات لازم جهت ثبت فوری ایزو از مرجع های خصوصی انجام می شود.
  4. کار شما اکنون به پایان رسیده است و ما گواهینامه ایزو درخواستی را طی چند روز صادر و از طریق پست برای شما ارسال خواهیم کرد.
    [highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.3), 0 0 20px rgba(0, 0, 0, 0.1) inset” align=”;” ] ایزو فوری مختص ارگان هایی است که از عهده ی مخارج بالای ایزو با اعتبار iaf بر نمی آیند، ترجیح می دهند از گواهی با قیمت مناسب تر استفاده کنند، و یا اینکه گواهینامه را برای شرکت در مناقصات و یا تبلیغات می خواهند.[/highlight-paper]

ثبت ایزو iaf:

  1. مرحله یک: تکمیل فرم ثبت نام ایزو در ابتدا، شما باید فرم ساده درخواست آنلاین ما را پر کرده تا کارشناسان ما با شما ارتباط بگیرند.
  2. مرحله دو: پس از دریافت فرم درخواست ایزو، سپس می توانید سفارش خود را از لیست گواهینامه های ما انتخاب کنید. این یک پایگاه داده ایجاد می کند و متخصصان ما شروع به کار می کنند.
  3. مرحله سه: ارائه اسناد در این مرحله ( در پایین به آن اشاره کرده ایم)، همه اسناد مورد نیاز را ایجاد کرده و آنها را به ثبت می رسانیم. نیازی به انجام هیچ کاری از طرف شما نیست، جز نشستن و آرامش.
  4. حسابرسی ایزو:  یک بررسی یا تأیید برای اصالت سوابق فرآیند کسب و کار شما است.
  5. ممیزی داخلی: در این مرحله مشاوران ما ممیزی داخلی را به اتمام می رسانند و سپس ثبت نام ایزو را انجام می دهند.
  6. ممیزی خارجی: این کار به وسیله ی حسابرسان سازمان استاندارد انجام می شود. بسته به اسناد ارائه شده، یک حسابرسی ایزو برای تجارت انجام می شود که در آن اصالت اسناد بررسی می گردد.
  7. مرحله چهارم: کار شما اکنون به پایان رسیده است و ما تا زمان آماده شدن گواهینامه ایزو که اصولا چند ماه زمان می برد همراه شما خواهیم بود.
  8. اگر حسابرسی ها درست پیش رفته باشد، برای شرکت شما گواهی ایزو صادر می شود.
    [highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.3), 0 0 20px rgba(0, 0, 0, 0.1) inset” align=”;” ]اسناد مورد نیاز برای فرآیند ثبت نام ایزو: نمایه شرکت، سربرگ شرکت، کپی لایحه ای از خدمات شرکت، اثبات آدرس شرکت، کارت ویزیت شرکت و غیره می باشد.[/highlight-paper]
    ثبت ایزو

دلیل نیاز سازمان ها به گواهی ایزو:

دلیل اصلی نیاز یک سازمان به گواهینامه ایزو، اجباری بودن آن توسط قانون است. دلایل ثانویه مطابقت با استانداردها عبارتند از:

  1. شناسایی مسائل مکرر و حل آنها موجب صرفه جویی در وقت و پشتیبانی مالی می شود.
  2. رویه ها کارآمدتر می شوند که در نهایت سیستم را بهبود می بخشد.
  3. به سازمان ها امتیاز رقابتی مورد نیاز، در مناقصه ها داده می شود.
  4. همین منابع منجر به ارزش بیشتری می شوند.
  5. برداشت ارباب رجوع از تجارت ده برابر می شود و در نتیجه رضایتمندی افزایش می یابد.
  6. ثبت ایزو مهم است زیرا اعتبار خدمات یا محصول شما را افزایش می دهد.
  7.  گواهینامه های ایزو متفاوتی در بازار وجود دارد، به طوری که می تواند نیاز همه ارگان ها را برآورده کند.
  8. دیده شده است که گواهینامه های ایزو منجر به حسن نیت تجارت و افزایش خریدهای مکرر می شود.
    [highlight-paper shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.3), 0 0 20px rgba(0, 0, 0, 0.1) inset” align=”;” ]تعداد فزاینده ای از سازمان ها مجوز ایزو 9001 را ترجیح می دهند زیرا این استاندارد با بهبود مداوم نتایج و فرایندهای آن به نفع است و این یک پیش شرط ارزشمند برای جذب مشتری خوهد بود.[/highlight-paper]

چرا آروین ایزو:

ما به شرکت ها توصیه می کنیم اگر عجله ندارید بگذارند پروسه ی ایزو طبق روال صحیح خود جلو برود و از cb های دولتی گواهینامه ایزو دریافت کنند. تیم متخصصان ما در هر مرحله از صدور گواهینامه را شما پشتیبانی می کنند:

  1. برنامه ریزی
  2. طراحی
  3. پیاده سازی
  4. نظارت
  5. کنترل کردن
  6. بهبود
    ما آماده هستیم برای کمک به مشاغل شما جهت رسیدن به هدف، پروسه ی بیشتری را طی کنیم. پس اگر هنوز ثبت ایزو را انجام نداده اید همین با یکی از برترین شرکت ایزو ارتباط بگیرید.
    شماره موبایل مدیر فروش: 09185210731
    شماره موبایل مدیریت: 09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *