دریافت ایزو علاوه بر این که سطح برند شما را افزایش می دهد و رضایت مشتریان جلب می گردد بلکه باعث باز شدن دروازه های صادرات به روی شما می شود به همین در این محتوا می خواهیم در خصوص نحوه اخذ ایزو توضیحاتی ارائه کنیم.
نحوه اخذ ایزو به زبان ساده: از انتخاب استاندارد تا دریافت گواهینامه معتبر
اولین گام جهت دریافت ایزو تشخیص نوع ایزو و هماهنگ بودن آن با نیازهای سازمان شماست. این که باید یک داروی مناسب برای سازمان خود پیدا کنیم تا بتواند مشکلات سازمان را شناسایی کند و آن را از بین ببرد موضوعی است که در شناخت انواع استاندارد های ایزو و هم راستا بودن آن با تمامی نیازهای سازمان است این اولین گام نحوه اخذ ایزو به شمار می رود و از جمله محبوب ترین و پرکاربردترین استاندارد های ایزو که در حال حاضر شناخته شده هستند شامل:
- iso 9001 (سیستم مدیریت کیفیت)
- iso 14001 (مدیریت محیط زیست)
- iso 45001 ( ایمنی و بهداشت شغلی)
- iso 22000 ( ایمنی مواد غذایی)
- iso 27001 ( سیستم مدیریت امنیت اطلاعات)
آماده سازی مستندات
بایستی خط مشی و روش های اجرایی مربوط به استاندارد مورد نظر در سیستم و کسب و کار شما پیاده سازی شود و این مرحله بعدی در ارتباط با نحوه اخذ ایزو به شمار می رود.
انتخاب شرکت cb
اما گام بعدی انتخاب شرکت cb جهت ثبت و صدور مدارک بین المللی است. در این مرحله با شناخت کامل از شرکت های معتبر در جهت ارائه گواهی ایزو بایستی ممیزی نهایی در سازمان شما رقم بخورد و پس از آن مدرک ایزو صادر شود.
در صورت تایید نتایج ممیزی گواهی ایزو برای شما صادر می شود که اعتباری 3 ساله دارد و در طی این مدت بایست هر سال نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.
چگونه با کم ترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ایزو بگیریم؟
بسیاری از مدیران سازمان دوست دارند که در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین میزان سرمایه گذاری مدرک ایزو را برای سازمان خود اخذ کنند. در این جا ما ترفندهایی را به شما معرفی می کنیم که به نسبت مشاورین این ترفندها را به شما نخواهند گفت و قبل از دریافت استاندارد مورد نظر می توانید از این ترفندها استفاده کنیم تا هزینه و زمان مورد نیاز برای دریافت گواهی ایزو کوتاه تر شود.
- در ارتباط با نحوه اخذ ایزو این گام مهم و ضروری است که از خدمات مشاورینی استفاده کنید که در زمینه پیاده سازی و استقرار مستندات ایزو حرفه ای و کاربلد هستند. هر چقدر تجربه و مهارت مشاور مورد نظر بیشتر باشد بالطبع هزینه و زمان جهت دریافت ایزو کاهش پیدا می کند.
- مستندسازی الزامات استاندارد مورد نظر بایستی گام به گام و دقیق طراحی شود تا نیازی به اقدامات اصلاحی نباشد، چون که خود این اقدامات اصلاحی باعث افزایش هزینه و زمان در جهت استقرار ایزوی درخواستی می شود.
- مهم ترین گام در ارتباط با نحوه اخذ ایزو، قرار داد بستن با یک شرکت معتبر و حرفه ای در این زمینه است. هم چنین سازمانی را در این جهت انتخاب کنید که در ارتباط با هزینه های صدور ایزو، مقرون به صرفه باشد و بتواند خواسته های شما را در این زمینه تامین کند.
نتیجه گیری
بسیاری از مدیران دوست دارند قبل از صدور ایزو، با مراحل و نحوه اخذ ایزو آشنا شوند. در این مقاله به صورت کامل در ارتباط با این موضوع و هم چنین مشخصات مربوط به آن صحبت کردیم و در انتها گفتیم که در جهت کاهش هزینه ها و هم چنین مدت زمان گرفتن ایزو چه کارهایی باید انجام دهید.
اگر شما عزیزان هم متقاضی ایزو برای سازمان خود هستید پیشنهاد می کنیم همین الان تلفن خود را برداشته و با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:
شماره کارشناس فروش: 09902702205
بدون دیدگاه