ایزو رضایت مشتری

در بازار امروز با توجه به رقابتی شدن شدید تمامی کسب و کارها، دیگر افزایش کیفیت محصولات نمی تواند به تنهایی رضایت مشتریان را برآورده سازد و افزایش کیفیت خدمات نیز مهم است که این مساله را با استفاده از ایزو رضایت مشتری می توانیم حل کنیم.

چگونه ایزو 10004 رضایت مشتری را تضمین می کند؟

ایزو 10004 چیست و چرا باید آن را جدی گرفت؟

اندازه گیری میزان رضایت مشتری در سازمان همواره بایستی مورد رصد مدیران سازمان قرار گیرد که این مورد با بهره گیری از مستندات ایزو 10004 امکان پذیر است. در واقع این استاندارد به همراه ایزو 10002 یکی از مهم ترین سیستم های مدیریتی در زمینه ایزو رضایت مشتری است و هر سازمانی برای دریافت آن در کسب و کار خود باید اقدام کند.

این استاندارد در کنار سایر ایزوهای بین المللی هم چون ایزو 9001 می تواند سیستم مدیریت کیفیت شما را تکمیل و تضمین کند. هدف از گرفتن این استاندارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درک این مساله که مشتریان سازمان دارای چه انتظاراتی هستند.
  • با استفاده از داده های آماری که به دست آورده ایم تحلیل آن را به درستی انجام دهیم.
  • این که مشتریان وفاداری داشته باشیم و این مورد تنها با افزایش اعتماد مشتریان به سیستم و کسب و کار ما شدنی است.

ایزو رضایت مشتری

چه سازمان هایی بایستی ایزو رضایت مشتری را پیاده سازی کنند؟

هر سازمانی که دوست داشته باشد مشتریان را برای خود نگه دارد و اجازه ندهد این مشتریان به سمت رقبای آن ها بروند نیازمند دریافت این استاندارد هستند. فرقی نمی کند شما شرکت تولیدی باشید یا خدماتی، اندازه سازمان شما بزرگ باشد یا کوچک به نوعی همگی شرکت و کسب و کارهای دنیا به گرفتن ایزو رضایت مشتری نیازمندند و به نوعی این یک الزام برای آن ها محسوب می شود.

7 مزیت طلایی که هر مدیر در خصوص ایزو رضایت مشتری باید بداند؟

مزایای مستقیم پیاده سازی ISO 10004:

  1. این که مشتریان ترک کم تری از سیستم و کسب و کار ما داشته باشند.
  2. هزینه هایی که ممکن است در سیستم به دلیل افزایش نارضایتی مشتریان افزایش پیدا کند شناسایی می شوند.
  3. می توان هم در بازار داخلی و هم بین المللی اعتبار و برندی برای خود دست و پا کنیم.
  4. تصمیم گیری های درست و اصولی در قبال سیستم رضایتمندی مشتریان با استفاده از داده های آماری صورت می پذیرد.
  5. این که روز به روز خدمات و محصولات ما بهبود پیدا می کند.
  6. می توانیم مشتریان ناراضی را شناسایی کنیم و در جهت بهبود روابط خود با این دسته از مشتریان اقدامات لازم را به عمل آوریم.
  7. یک مزیت رقابتی پایدار در سازمان ایجاد خواهیم کرد.

اندازه گیری رضایت مشتری

چگونه در 5 گام ساده ایزو رضایت مشتری را در سازمان اجراء کنیم؟

  1. وضعیت فعلی سازمان را مورد بررسی قرار دهیم و مناسب ترین روش را برای اندازه گیری رضایت مشتری انتخاب کنیم.
  2. برنامه ریزی درست و اصول برای اجراء و پیاده سازی ایزو رضایت مشتری. این که در این راه به چه ابزارهایی نیازمندیم و محتاج چه فرآیندها و معیارهایی هستیم.
  3. آموزش کارکنان سازمان در قبال اهمیت این استاندارد و الزامات مربوط به آن.
  4. استفاده از نظرسنجی ها، شاخص های عملکرد و جمع آوری داده ها و هم چنین تحلیل آن
  5. بازبینی مداوم این استاندارد و اصلاح و بهینه سازی آن در طول مدت زمان دوره ای

جهت گرفتن این استاندارد نیازمند مشاوره هستیم؟

این که خود شرکت نیز به تنهایی می تواند با آموزش الزامات و مستندات مربوط به این استاندارد، ایزو رضایت مشتری را پیاده سازی کند مساله درستی است اما شما می توانید با بهره بردن از تجربیات یک مشاوره کاربلد در این زمینه خطاهای احتمالی را کاهش دهید و هم چنین سرعت پیاده سازی را بهبود ببخشید.

شما عزیزان هم اگر قصد دریافت این استاندارد را دارید می توانید همین الان با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

شماره کارشناس فروش: 09902702205

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *